شام کریسمس در نقاط مختلف دنیا

به گزارش بهترین وبلاگ، در هر نقطه از جهان شام شب کریسمس به نحوه های گوناگونی سرو شده و هر فرهنگی آداب و رسوم خود را برای این مراسم دارد. در ادامه شما را با رسوم هر یک از فرهنگ های جهان برای شام کریسمس آشنا می کنیم:

شام کریسمس در نقاط مختلف دنیا

اقیانوسیه

با وجود اینکه بیشتر نقاط جهان زمستان را تجربه می نمایند، استرالیا هوایی تابستانی دارد و به خاطر شرایط دمایی، مردم اغلب در خانه نمی نشینند و به رستوران هایی می فرایند که در آنها باربیکیو به راه است و گوشت بره، بوقلمون و غذاهای دریایی در اولویت قرار دارند. مردم فیجی انواع پرندگان کباب شده، مرغ هایی که با سیر و ادویه پر شده اند و ماهی هایی که با برگ موز پیچیده شده اند را برای شام کریسمس خود تهیه می نمایند.

اروپا

گزینه اول بریتانیایی ها بوقلمون برای شام و پودینگ تهیه شده از میوه های خشک برای دسر است. در بلغارستان مردم غذاهایی سالم مانند دلمه سبزیجات، سوپ سبزیجات ادویه دار و کیک های میوه ای را ترجیح می دهند.

در ایتالیا به ویژه در جنوب آن رسم است که هفت ماهی به شکل های مختلف (تردشده، در ادویه خوابانده، شکم پر و...) تهیه و سرو می شوند. فرانسوی ها اما صدف آبدار، لابستر نازک و گوشت و جگر غاز را بیشتر ترجیح می دهند. پودینگ برنج با بادام نیز رسم قدیمی سوئدی ها برای شام کریسمس است.

آمریکای جنوبی

برزیلی ها هم گزینه بوقلمون همراه با برنج رنگی و سالاد تازه تهیه شده از میوه و آجیل را برای کریسمس دارند. آرژانتینی ها میزی متنوع از همه نقاط دارند، مانند شیرینی پن دالسمکزیکی ها، کیک پنوتونه ایتالیایی ها و بعلاوه بوقلمون و دلمه گوجه فرنگی.

آمریکا

آمریکایی ها سنت بوقلمون خود را حفظ نموده اند و پس از آن نوشیدنی مخصوص شیر، تخم مرغ و شکر و خامه، همراه با ادویه فصل را می خورند.

در گرینلند، غذای عجیب ماتاک روی میز قرار می گیرد که از پوست نهنگ همراه با چربی تهیه می گردد و با سس سویا خورده می گردد.

آفریقا

در غنا مردم در شب کریسمس خورش سبزیجات، سوپ اوکرا، پوره ذرت و غذایی محلی به نام فوفو می خورند. مسیحیان در مصر، کوشاری را که ترکیبی از برنج، ماکارونی و رب گوجه است برای کریسمس تهیه می نمایند.

آسیا

ژاپنی ها اغلب عادت دارند که از یک ماه قبل به خاطر شلوغی، مرغ کنتاکی سوخاری خود را سفارش دهند. در هند مردم معمولا مرغ بریان، گوشت گوسفندی برای شام و به عنوان دسر هم از کیک های شیرین یا شیربرنج استفاده می نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "شام کریسمس در نقاط مختلف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شام کریسمس در نقاط مختلف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید