شرکت های دانش بنیان لوکوموتیو اقتصاد کشور هستند

به گزارش بهترین وبلاگ به نقل از معاونت علمی سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی ارتقای فراوری دانش بنیان با تشبیه شرکت های دانش بنیان به لوکوموتیو مالی کشور گفت: این مجموعه ها همانند لوکوموتیوی هستند که دیگر واگن های صنعتی را هم به حرکت درمی آورند. باید سهم این شرکت ها در توسعه کشور ارتقا یابد.

شرکت های دانش بنیان لوکوموتیو اقتصاد کشور هستند

وی اضافه کرد: لازم است که سهم شرکت های دانش بنیان در فراوری دانش بیشتر گردد. یعنی نگاه وزارت صمت این است که اقتصاد دانش بنیان فراوری را در کشور افزایش دهد.

فاطمی امین ادامه داد: طی سال های گذشته در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان اقدامات مؤثری صورت گرفته, اکوسیستم این مجموعه ها در کشور رشد معناداری نموده و زیرساخت های آن همانند صندوق ها شرکت ها و خدمات مورد احتیاج برای فعالیت آنها شکل گرفته است.

به گفته وزیر صمت، در نشست امروز 50 شرکت دانش بنیان و 30 شرکت بزرگ مالی حضور دارند. ما معتقدیم که در اکوسیستم نوآوری و فناوری طرف عرضه خیلی خوب شکل گرفته و شرکت های دانش بنیان ارائه خدمات می نمایند اما تعداد شرکت های متقاضی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

وی با اشاره به خالی بودن جای شرکت های بزرگ در زبست بوم فناوری و نوآوری گفت: بزرگ شدن اقتصاد دانش بنیان احتیاجمند ورود این شرکت ها به این عرصه است. این نشست هم با هدف اتصال شرکت های بزرگ مالی به مجموعه های دانش بنیان و خدمات و بازار آنها برگزار گردید.

فاطمی امین معتقد است که اقتصاد دانش بنیان علاوه بر نیروی انسانی و سرمایه به دانش نیز احتیاج دارد. سهم دانش در رشد و توسعه کشور بسیار بالا است و باید کوشش کنیم صنایع دانشی هم در کشور ایجاد گردد.

فاطمی امین کاربردی کردن مقالات علمی را هم ضروری دانست و اعلام کرد: مقالات علمی زمانی کاربردی می شوند که مبتنی بر احتیاجهای جامعه تعریف شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شرکت های دانش بنیان لوکوموتیو اقتصاد کشور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های دانش بنیان لوکوموتیو اقتصاد کشور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید