راه نجات کشور استفاده از اندیشه جوانان و تجربه پیشکسوتان است

به گزارش بهترین وبلاگ، تهران- خبرنگاران- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: راه نجات کشور و برون رفت در بسیاری از مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مالی؛ استفاده از فکر نو و اندیشه جوانان در کنار تجربه پیشکسوتان است.

راه نجات کشور استفاده از اندیشه جوانان و تجربه پیشکسوتان است

به گزارش خبرنگارعلمی بهترین وبلاگ، محمد شریعتمداری روز شنبه در حاشیه نشست معرفی خدمات و حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی ویژه شرکت های تعاونی دانش بنیان و مراسم امضا تفاهم نامه 3جانبه صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک توسعه تعاون و معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه نمود: راه نجات کشور، سپردن بدنه میانی کشور به جوانان خلاق است، باید عمل و اجرا را به جوانان داد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ما اقتصاد منبع محور است، با اشاره به منابعی که بعضی از آنها در شرف از بین رفتن است؛ گفت: ما باید تلاشمان را در ذخیره کردن و نگاه داشتن این منابع برای نسل های بعدی بکار گیریم.

شریعتمداری با اشاره به افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی فولاد، پتروشیمی و سیمان اضافه نمود: در بازار سیمان به فراوری 85 میلیون تن رسیده ایم و در نظر داریم با سرمایه گذاری دقیق به 110 میلیون تن افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه اندیشه شرکت های دانش بنیان کم کم درکشور پا گرفت، گفت: امروز بعضی کارهای پیروز را در کشور می بینیم که نتیجه فعالیت دانش بنیان ها است، در توسعه اقتصاد پایدار باید ذهن انسان را در نظر بگیریم، باید به این سمت حرکت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در دوره کوتاهی فعالیت های دانش بنیان در کشور توسعه خوبی پیدا کرد، اما کمتر شاهد بیان آن هستیم. بعضی از بیان پیشرفت های دانش بنیان ابا دارند، اما فعالیت دانش بنیان ها در کشور اتفاق خوبی است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بسیاری نخبگان جوان کشور از خارج برگشته و در کشور مشغول بکار شده اند، اضافه نمود: نباید با سنگ اندازی جلوی پای این جوانان موجب شویم که باز به خارج از کشور بازگردند، تمام جوانان خارج نشین ما می توانند با ایجاد شرکت های دانش بنیان و نفوذ دانش در سایر فعالیت ها، حرکت نمایند.

وی با اشاره به اینکه نفوذ دانش در قالب فعالیت های سنتی بسیار موثر است، گفت: در برهه تحریم، حضور تعاونی های دانش بنیان می تواند اثر گذار باشد، امکان ظهور و بروز فعالیت های دانش بنیان و دانش محور در کشور وجود دارد و بکر است. جوانان می توانند اقتصاد ایران را متحول نمایند.

شریعتمداری گفت: راه اندازی مرکز نوآوری تعاونی در کشور از کارهای خوبی است که وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی از آن حمایت می نماید، در این مرکز خلق ایده های نو صورت خواهد گرفت، برای دسترسی به بازار روش های گوناگونی وجود دارد و یکی از آنها روش مبتنی بر دانش وعرضه محصولات دانش بنیان است.

وی بیان نمود: تاسیس اندیشکده تعاون در کنار مرکز نوآوری تعاونی می تواند به توسعه فعالیت های تعاونی یاری کند، در برهه ای از زمان رابطه دانشگاه و تعاونی کمرنگ شد که باید مجدد آن را پر رنگ کرد.

** فراهم کردن تضامین لازم برای جلوگیری از سرقت علمی توسط معاونت علمی ریاست جمهوری

شریعتمداری با اشاره به اینکه فعالان دانش بنیان به طور عام از بعضی رفتارها رنج می برند، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که بعضی که دانش دارند، به صورت امن و ایمن دانش خود را ثبت نمایند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید تضامین لازم برای عرضه محصولات دانش بنیان در مقابل سرقت پدیده علمی را ارایه کند.

وی اضافه نمود: درکشور ما ایده خیلی ارزش ندارد، برای اینکه ارزشمند باشد باید راهکاری در نظر بگیریم و در این خصوص باید به سمت قوانین حقوقی صیانت مالکیت فکری برویم.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به امضای تفاهم نامه 3 جانبه گفت: آغاز فعالیت مشترک وزارت تعاون با صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک توسعه تعاون بسیار مبارک است و امیدواریم هر روز شاهد فعالیت شرکت های دانش بنیان در این بخش باشیم.

علمی ** 9340**1485

منبع: ایرنا

به "راه نجات کشور استفاده از اندیشه جوانان و تجربه پیشکسوتان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه نجات کشور استفاده از اندیشه جوانان و تجربه پیشکسوتان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید