شهریه های بی حساب و کتابی که سامانه آموزشیار برای دانشجو ثبت می نماید ، عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه آزاد به اعتراض دانشجویان

به گزارش بهترین وبلاگ، دو سالی است که دانشگاه آزاد با هدف یکپارچه سازی فعالیت های آموزشی، سامانه آموزشیار را راه اندازی کرد؛ سامانه ای که از صفر تا صد فعالیت های آموزشی دانشجویان دانشگاه آزاد را در برمی گیرد؛ اما مسائل سرسام آور این سامانه آموزشی همچنان مرتفع نشده است.

شهریه های بی حساب و کتابی که سامانه آموزشیار برای دانشجو ثبت می نماید ، عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه آزاد به اعتراض دانشجویان

به گزارش خبرنگار دانشگاه بهترین وبلاگ، دو سالی است که دانشگاه آزاد با هدف یکپارچه سازی فعالیت های آموزشی، سامانه آموزشیار را راه اندازی کرد سامانه ای که از صفر تا صد فعالیت های آموزشی دانشجویان دانشگاه آزاد را در برمی گیرد و دانشجویان باید مجوز ورود به کلاس درس را با ثبت نام در این سامانه آموزشی دریافت نمایند.

این سامانه 6 ماه پس از راه اندازی با مسائل زیادی روبرو بود که مسئولان دانشگاه آزاد اعلام کردند که این سامانه به صورت آزمایشی راه اندازی شده تا مسائل این سامانه استخراج و در مدت زمان کوتاهی برطرف گردد که دانشجویان بتوانند به راحتی مسائل آموزشی خود را به وسیله این سامان پیگیری و حل نمایند.

پس از مدتی از کارکرد این سامانه آموزشی بیش از 50 ایراد فنی به این سامانه از سوی دانشجویان و کارشناسان آموزشی استخراج شد که باید این ایرادات در اسرع وقت رسیدگی می شد؛ اما از این قولی که مسئولان دانشگاه آزاد مبنی بر برطرف مسائل سامانه آموزشی آموزشیار بیش از دو سال می گذرد، اما همچنان دانشجویان با معضلات این سامانه دست و پنجه نرم می نمایند.

ثبت شهریه های هنگفت برای دانشجویان

یکی از اقدامات دانشجویان برای ورود به سامانه آموزشی و آغاز انتخاب واحد پرداخت شهریه است و تا زمانی که دانشجو مبلغ مشخص شده شهریه را پرداخت نکند، نمی تواند انتخاب واحد خود را در این سامانه انجام دهد؛ اما اعتراضات زیادی از سوی دانشجویان این دانشگاه انجام شده که این سامانه با وجود پرداخت شهریه هنگام ثبت نام، اما باز هم مبلغ های بدهی بالایی برای آن ها به ثبت رسانده است.

یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد معترض به این مشکل می گوید: زمان ثبت نام شهریه ثابت را پرداخت کردم و در انتخاب واحد دچار مشکل شدم و نتوانستم انتخاب واحد را به درستی انجام دهم. منتظر زمان حذف و اضافه بودم که بتوانم انتخاب واحد را درست کنم که سامانه آموزشیار 25 میلیون تومان بدهی برای من ثبت کرده بود که متاسفانه نتوانستم از فرصت حذف و اضافه برای برطرف مشکل استفاده کنم.

این دانشجو افزود: حتی به دانشگاه محل تحصیلم مراجعه کردم که مسئولان آموزشی دانشگاه گفتند که مشکل آموزشیار است و بسیاری از دانشجویان با این معضل روبرو هستند.

مسائل دیگری که دانشجویان از سامانه آموزشیار می گویند!

یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد شهر قدس می گوید: دانشگاه ازاد شهر قدس قبول شدم رشته میکروبیولوژی، ثبت نام موقتم رو انجام دادم هفته پیش، اما آموزشیار شماره دانشجویی نمیدهد و به جای شماره دانشجویی خط تیره گذاشته علتش چیه مشکل از کجاست.

دانشجوی دیگر می گوید: یکی بگه من چیکار کنم که آموزشیار بهم شماره دانشجویی دائم بده خسته شدم هرکاری می کنم نمی ده حتی رفتم کافی نت بازم نشد بهم گفتن آی گپ نصب کن از اونجا بگیر، ولی هرچی بالا پایین میکنم آی گپ رو متوجه نمیشم چیکار کنم.

من ورودی 1400 هستم. از هفته اول ثبت نام اقدام کردم و الان بعد دوهفته هنوز سامانه برای انتخاب واحد باز نشده برام در صورتی که نوشته منتظر عملیات انتخاب واحد به وسیله دانشجو با دانشگاهم تماس می گیریم خط و اشغال می نمایند.

سلام من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته نطنز هستم ترم آخر دروسم هست و یکی از دروس جبرانیم مونده که قرار بود این ترم بردارم، اما این موضوع و دستورالعمل در سامانه آموزشیار تعریف نشده و من نمی تونم اون یه درس جبرانیمو همراه دروس به جامانده بردارم. جالبه که آموزش دانشکده میگه ما نمیدونیم باید چیکار کنی! و از طرفی میگن به مشکل برمیخوری اگر درس جبرانی رو برنداری هیچکی هم قبول نمیکنه درستش کنه کلا 9 واحد درس برام کرده

ثبت نام بدونه آزمون را در دانشگاه آزاد واحد شمال حضوری انجام دادم و طبق اعلام متصدیان ثبت نام از زمان ثبت نام بین 24 تا 48 ساعت میبایست به سایت آموزشیار مراجعه و مراحل بار گذاری مدارک را انجام دهیم. متاسفانه با کد ملی که وارد می شویم پیغام اینکه کد ملی یافت نشد نشان می دهد؛ در حالی که حضوری ثبت نام کردم و یا شماره 6 رقمی هم به من داده اند باید چکار کنیم.

من دانشجوی جدیدالورود هستم و 24 ساعته که دارم کوشش میک نم تو این سایت ثبت نام کنم، ولی یا باز نمیشه یا تو یه مرحله گیر میکنه. واقعا متاسفم براتون که یه وبسایت درست و حسابی نمی تونید راه اندازی کنید. هیچ کس هم که جوابگو نیست. الان من چجوری تو این اوضاع کرونا باید ثبت نام کنم؟ متاسفم براتون. فقط پول می گیرین، ولی حتی یه وبسایت رو نمی تونید درست کنید.

دانشجوی سما بابل هستم ورودی 98 مدیریت بازرگانی. بهمن 99 درسم با 7 واحد معرفی به استاد که 2 ماه کمیسیون رفت تا تایید بشه بالاخره 7 واحد معرفی به استاد گرفتم که اوایل خرداد 1400 فارغ التحصیل شدم، اما برای فارغ التحصیلی که رفتم گفتند خرداد 98 سه واحد تابستان واحد گرفتم غیبت داشتم؛ در صورتی که نمره درسم 18 بود و هیچ امتحانی غیبت نداشتم الانم باید پول واریز کنم 10 واحد بگیرم این 3 واحد و دوباره 7 واحد معرفی به استاد. همه این مسائل را آموزشیار ایجاد نموده لطفا هدایت کنید.

من یک سال فارغ التحصیل شدم. هنوز به علت مسائل آموزشیار نمی توانند مدرک صادر نمایند. این وضع غیرقابل تحمل شده. الان برای تبدیل شرایط استخدامم مدرکم رو لازم دارم و با مشکل روبرو شدم.

پاسخ طهرانچی به مسائل آموزشیار

موارد ذکر شده فقط بخشی از مسائل آموزشیار است که دانشجویان با آن روبرو هستند که رئیس دانشگاه آزاد به جای برطرف کردن مسائل سامانه آموزشیار این سامانه را با فیسبوک و اینستاگرام مقایسه می نماید.

بهترین وبلاگ بار ها به علت مراجعه دانشجویان و مطرح کردن مسائل آموزشی ناشی از سامانه آموزشیار به ویژه در مسائل مربوطه به شهریه دانشجویان پیگیر مصاحبه با مسئولان دانشگاه آزاد بود؛ اما تا به امروز مسئولان این دانشگاه حاضر به جوابگویی مسائل این سامانه نشده اند و با وجود پیگیری های مکرر، خبرگزاری منتظر پاسخ قانع نماینده از سوی مسئولان دانشگاه آزاد برای حل مسائل دانشجویان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شهریه های بی حساب و کتابی که سامانه آموزشیار برای دانشجو ثبت می نماید ، عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه آزاد به اعتراض دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریه های بی حساب و کتابی که سامانه آموزشیار برای دانشجو ثبت می نماید ، عدم پاسخگویی مسئولان دانشگاه آزاد به اعتراض دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید