طرز تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرونی؛ مثل رستوران ها????

به گزارش بهترین وبلاگ، کباب کوبیده مرغ یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است. این کباب مثل کباب کوبیده معروف ایرانی است فقط به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ در آن استفاده می گردد. بنابراین برای کسانی که با گوشت قرمز رابطه خوبی ندارن خیلی مناسبه!

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرونی؛ مثل رستوران ها????

این کباب خوشمزه رو، میتونید هم روی منقل و هم با کباب پز به صورت سیخ های کوبیده بپزین؛ هم میتونین داخل تابه روی گاز بپزین. ما در اینجا روش پخت کوبیده مرغ رو داخل تابه آموزش میدیم. (اگر شنیدید که درست کردن کباب کوبیده گوشت سخته، نگران نباشید چون آماده کردن و پختن کوبیده مرغ از کباب کوبیده گوشت راحت تره و قلق کمتری داره)

مواد لازم برای کوبیده مرغ زعفرانی:

  • سینه مرغ بدون استخوان شده (فیله مرغ): 1 عدد
  • پیاز میانه: 1 عدد
  • سیر: 2 حبه
  • پودر زعفران سابیده شده: به اندازه لازم
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه لازم
  • خامه صبحانه: 1 الی 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه قدم به قدم کوبیده مرغ:

سینه مرغ رو با چرخ گوشت چرخ می کنیم. از غذاساز هم میتونید بهره ببرید. اما چرخ گوشت نتیجه بهتری بهتون میده.

سینه مرغ چرخ شده رو با پیاز و سیر رنده شده، نمک و فلفل سیاه، خامه صبحانه و زعفران سابیده شده که دم نکردیم و حالت پودری داره، مخلوط میکنیم و با دست کمی ورز میدیم تا یکدست بشه و روی ظرف سلفون میکشیم؛ یک ساعت داخل یخچال قرار میدیدم.

(برخی ها نصف یک عدد فلفل دلمه ای رو هم با چرخ گوشت، همراه مرغ چرخ میکنن که عطر خوبی به کباب میده اگه دوست داشته باشین میتونین از فلفل دلمه ای هم استفاده کنین)

بعد از گذشت 1 ساعت، ظرف رو از یخچال خارج کنین و بین نایلون با یاری کباب زن یا به صورت ساده؛ بعلاوه به یاری دستتون بهش حالت بدین. استفاده از کباب زن آسون تره و باعث شکیل تر شدن کباب هم میشه. نایلون رو داخل کباب زن پهن کنید.

با قاشق مواد رو بردارید و داخل کباب زن بذارید و پهن کنید و بعد روی اون رو با نایلون ببندید و کباب زن رو فشار بدین تا کبابتون شکل دار بشه.

و بعد به یاری نایلون داخل تابه انتقال بدین. (اگه کباب زن ندارید، میتونید خیلی راحت بین نایلون از مواد کباب بذارین و با دست بهش حالت بدین و بعلاوه میتونین چه داخل کباب زن و چه با دست بین مواد کباب، سیخ چوبی قرار بدین! اینجوری حرکت دادنش داخل تابه آسون تره اما جاگیر تر هم هست.) کباب ها رو که به تابه انتقال دادین یک قاشق روغن مایع بهش اضافه کنین و روی حرارت میانه رو به ملایم قرار بدین تا کمی خودشون رو بگیرن.

ممکنه موقع انتقال دادن کباب ها به تابه، کباب ها پراکنده داخل تابه قرار بگیرن. در این صورت بذارین روی حرارت کمی که خودش رو گرفت با قاشق حرکت بدین تا جا برای کباب های دیگه باز بشه.

وقتی کباب ها کمی خودشون رو گرفتن و آب انداختن، داخل ظرفی کمی زعفران آب شده و آبلیمو رو مخلوط کنین و طی پخت، هر از گاهی با قلمو روی کباب ها بزنین تا هم مزه دار بشه و هم خوش رنگ.

آب کباب ها کم کم کشیده میشه و آغاز به سرخ شدن میکنه. هر دو طرف کباب رو سرخ کنین و بعد آماده سرو کردنه. کباب مرغ رو با پلو و مخلفات دلخواه مثل گوجه و سیب زمینی سرخ نموده و …. سرو کنین و از عطرو طعمش لذت ببرین. نوش جان!

نکات مهم برای کوبیده مرغ:

نکاتی که اینجا میخوایم بهشون اشاره کنیم، به مسائل رایج در درست کردن کوبیده مرغ اشاره داره و راه حلش بیشتر به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارن و شما بنا به سلیقه تون باید یکی از این روش ها رو انتخاب کنین!

1- چرا کوبیده مرغ خشک می گردد؟

  • کباب مرغ به تنهایی با سینه مرغ خشک میشه. علت اضافه کردن خامه؛ اضافه کردن چربی به کبابه که همزمان باعث لطافتش هم میشه. میتونین به جای خامه از ترکیب گوشت سینه و ران مرغ استفاده کنین (چون ران مرغ چربتر از سینه مرغ هست اما اگه ران مرغ دوست ندارید، میتونید از خامه استفاده کنین)
  • جایگزین دیگه به جای خامه یا ران مرغ یک عدد سیب زمینی کوچیک آبپز شده است که میتونید رنده کنید و به مواد اضافه کنید. سیب زمینی آبپز هم نرمی و لطافت خوبی به کباب میده ولی بافت خاصی هم مشابه کتلت بهش میده!
  • به جای همه این روش ها میتونید سینه مرغ و کمی چربی گوسفندی رو چرخ کنین که کبابتون هم چرب و هم لطیف بشه. البته این کار رو بیشتر مواقعی انجام میدن که میخوان کباب رو روی کباب پز و به صورت سیخ های کوبیده مرغ بپزن و در رستوران ها هم این روش رایج تره. اما کباب با ترکیب خامه برای روی منقل مناسب نیست و امکان ریختنش هست.

2- استفاده از سیر در کوبیده مرغ:

سیر کاملا قابل حذفه! اگه دوست نداشتید، حذفش کنید. معمولا ترکیب سیر و مرغ خیلی ترکیب سازگاریه و طعم خیلی خوبی به مرغ میده اما اختیاریه.

3- زعفران در کوبیده مرغ زعفرونی:

برای زعفران هم بهتره به جای آب جوش از تکه های یخ استفاده کنین. داخل قوری یا ظرف مخصوص زعفران به اندازه مورد نیازتون زعفران سابیده شده بریزین و روش تکه های یخ بریزین و اجازه بدین آب بشه. اینجوری زعفران شما هم عطر بیشتری داره و هم رنگ خیلی بهتری به کوبیده مرغ میده.

4- ماندگاری کوبیده مرغ:

بهتره که کباب مرغ رو تازه و گرم سرو کنین. اگه برای مهمونی خواستین کباب مرغ آماده کنین باید بگم که هم خیلی خوشمزست و هم خیلی به صرفه میتونین کباب ها رو از صبح شکل بدین و آماده داخل یخچال بذارین و در موقع مناسب بپزین.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرونی؛ مثل رستوران ها????" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کباب کوبیده مرغ زعفرونی؛ مثل رستوران ها????"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید