قیمت گذاری خودروهای مونتاژی به وسیله شورای رقابت برای اولین بار ، همه بازار خودروی کشور انحصاری تشخیص داده شد

به گزارش بهترین وبلاگ، سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه برای اولین بار خودروهای مونتاژی قیمت گذاری می گردد، گفت: روز سه شنبه 22 فروردین جلسه کارگروه تخصصی شورای رقابت در خصوص نهایی کردن قیمت خودروهای مونتاژی برگزار و قیمت هایی نهایی ، مصوب می گردد.

قیمت گذاری خودروهای مونتاژی به وسیله شورای رقابت برای اولین بار ، همه بازار خودروی کشور انحصاری تشخیص داده شد

به گزارش بهترین وبلاگ، اسماعیل شجاعی درباره با قیمت گذاری خودروهای مونتاژی پس از خودروهای فراوری داخل گفت: در 3 ماه گذشته یک سری کارهای کارشناسی در خصوص قیمت گذاری خودروهای مونتاژی یا همان (CKD) اجرا شده است و شورای رقابت نیز در این مدت کارگروه تخصصی را با همکاری سازمان حمایت، انجمن خودروسازان، دانشکده خودروسازی، انجمن های تخصصی و غیره برگزار نموده تا با اصلاح قیمت های خودرو، دو اتفاق بزرگ در صنعت خودرو ایجاد گردد، اول اینکه افزایش عرضه خودرو در کشور تضمین گردد و پیرو آن فراوری افزایش یابد و دوم شرایط به سمتی حرکت کند تا فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار به یکدیگر نزدیک گردد و این شکاف قیمتی حذف گردد.

سخنگوی شورای رقابت بیان داشت: بنابراین روز سه شنبه 22 فروردین جلسه کارگروه تخصصی و شورای رقابت در خصوص نهایی کردن قیمت خودروهای مونتاژی برگزار می گردد و قیمت هایی نهایی مصوب می گردد.

وی گفت: قیمت خودروهای مونتاژی با توجه به شاخص رقابت پذیری معین شده و با توجه به مقایسه قیمت هر یک از خودروهای داخلی با سه خودروی مشابه خارجی به نظر می رسد که در این نوع از خودروها کاهش قیمت نیز داشته باشیم.

شجاعی گفت: شورای رقابت بر رقابتی شدن بازار خودرو تاکید دارد بنابراین هم باید فراوریاتمان افزایش یابد و هم سیاستگذاری در واردات به صورتی باشد که امکان واردات به شکل مناسبی فراهم گردد، زیرا تا زمانی که واردات خودرو محدود باشد این بازار انحصاری خواهد بود.

سخنگوی شورای رقابت تأکید کرد: اعلام قیمت خودروها بر عهده شورای رقابت نیست، بنابراین پس از مصوب شدن قیمت خودروهای مونتاژی قیمت خودروها به وزارت صمت اعلام و وزارت صمت باید قیمت نهایی این خودروها را اعلام کند.

وی توضیح داد: با توجه به مصوبه 543 شورای رقابت، بازار خودرو انحصاری تشخیص داده شد، بنابراین قیمت گذاری برای همه خودروهای مونتاژی و غیرمونتاژی انجام می گردد ضمن اینکه قیمت گذاری خودروهای مونتاژی برای اولین بار انجام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "قیمت گذاری خودروهای مونتاژی به وسیله شورای رقابت برای اولین بار ، همه بازار خودروی کشور انحصاری تشخیص داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گذاری خودروهای مونتاژی به وسیله شورای رقابت برای اولین بار ، همه بازار خودروی کشور انحصاری تشخیص داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید