واریز یارانه نان به کارت یارانه، مشمولان چه کسانی هستند؟

به گزارش بهترین وبلاگ، هفته قبل رئیس سازمان برنامه و بودجه از صدور کارت نان یارانه ای خبر داده بود اما روابط عمومی این سازمان روز گذشته صدور کارت نان را تکذیب کرد.

واریز یارانه نان به کارت یارانه، مشمولان چه کسانی هستند؟

رئیس روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: نه قرار است کارت نان صادر گردد، نه نان کوپنی در دستور کار است، اگر طرح نهایی گردد، فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می گیرد، نان یارانه ای نیز خریداری می نماید.

بنابراین سازمان برنامه و بودجه یارانه نان را به طور کلی تکذیب ننموده، بلکه صدور کارت تازه را تکذیب نموده است. به نظر می رسد که قرار است یارانه نان به همان حسابی واریز گردد که یارانه نقدی هر ماه واریز می گردد.

سازمان برنامه و بودجه یک حساب بانکی از سرپرستان خانوار دارد که یارانه نقدی و معیشتی بنزین را به آن حساب واریز می نماید، یارانه نان نیز به گفته روابط عمومی این سازمان به همین حساب واریز می گردد و مصرف کننده نهایی می تواند نان یارانه ای بگیرد.

بودجه یارانه نان چطور تامین می گردد؟

دولت یک یارانه آرد در اختیار خبازی ها می گذارد که از این طریق نان یارانه ای را در اختیار مردم قرار دهند. اما این یارانه تازه قرار است به وسیله آزاد شدن بودجه دلار 4200 تومانی پرداخت گردد.

تصمیم دولت برای سال آینده این است که دلار 4200 تومانی پرداخت نکند. حالا نمایندگان مجلس باید تصمیم بگیرند که دولت اجاره دارد ارز ترجیحی حذف کند یا نه!

دولت در بودجه سال آینده پیش بینی نموده است که بیش از 100 هزار میلیارد تومان برای جبران هزینه اصلاح نرخ کالاهای اساسی، دارو، خرید تضمینی گندم و یارانه نان پرداخت کند.

اگر دلار 4200 تومانی حذف گردد، پولی که در قالب دلار 4200 تومانی به واردکننده گندم پرداخت می نموده را به صورت یارانه به حساب مردم واریز می گردد.

از آنجایی که جامعه هدف دولت برای پرداخت یارانه 60 میلیون نفری است که یارانه معیشتی بنزین می گیرند، به احتمال زیاد یارانه نان نیز به این گروه پراخت می گردد.

منبع: تجارت نیوز

به "واریز یارانه نان به کارت یارانه، مشمولان چه کسانی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز یارانه نان به کارت یارانه، مشمولان چه کسانی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید