وجود 40 منطقه حاشیه نشین و سکونتگاه غیررسمی در لرستان

به گزارش بهترین وبلاگ، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت: در استان 40 منطقه حاشیه نشین و سکونتگاه غیررسمی داریم که 11 درصد جمعیت استان در این مناطق ساکن هستند.

وجود 40 منطقه حاشیه نشین و سکونتگاه غیررسمی در لرستان

به گزارش بهترین وبلاگ منطقه لرستان، قاسم ولی زاده در حاشیه همایش توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی محلات حاشیه نشین شهر خرم آباد اظهار کرد: در قالب برطرف محرومیت از مناطق حاشیه و کمترتوسعه یافته، برای ارتقای وضعیت اجتماعی فرهنگی این مناطق اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان در اختیار استانداری لرستان نهاده شد که از این مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان برای آموزش و پرورش تجهیزات خریداری شد تا در اختیار 55 مدرسه حاشیه شهر خرم آباد در 10 سکونتگاه غیر رسمی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات اجتماعی استانداری لرستان برای بهسازی مدارسی که در سیل اخیر حادثه دیدند اختصاص یافت که 157 مدرسه از محل این اعتبارات بهسازی شده و اول مهر آماده بهره برداری هستند.

ولی زاده با بیان اینکه از محل همین اعتبارات دو میلیارد و 400 میلیون تومان برای بهسازی و نوسازی تمام محل های آسیب دیده از سیل در مناطق سیلزده برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: از این اعتبارات مبلغی بالغ بر 300 میلیون تومان در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان، 200 میلیون تومان در اختیار کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و همچنین 117 میلیون تومان در اختیار سازمان فنی و حرفه ای نهاده شده است که تمام این اعتبارات از محل اعتبارات سازمان اجتماعی کشور برای کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی می باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان عنوان نمود: در استان لرستان 40 منطقه حاشیه نشین و سکونتگاه غیررسمی داریم که 161 هزار نفر جمعیت داشته و 11 درصد از جمعیت استان در این مناطق سکونت دارند.

ولی زاده عنوان نمود: امیدواریم با کوشش و پیگیری مدیران و همچنین توجه وزارت کشور و سازمان اجتماعی کشور بتوانیم در ایام پیش رو و سال های آینده امکانات و تجهیزاتی را در اختیار سایر مناطق حاشیه در شهرهای دیگر بگذاریم که روزبه روز شاهد برطرف محرومیت از چهره استان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وجود 40 منطقه حاشیه نشین و سکونتگاه غیررسمی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 40 منطقه حاشیه نشین و سکونتگاه غیررسمی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید