وزیر بهداشت: واکسن، مجوز خروج از کشور به هر مقصدی است، واکسیناسیون کنکوری ها از هفته آینده

به گزارش بهترین وبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از هفته آینده برای 17 ساله هایی که قرار است در کنکور دهند یعنی افراد سال آخر دوره تحصیلی دبیرستان، با واکسن های خاصی که برای زیر 18 ساله ها وارد نموده ایم، واکسینه می شوند.

وزیر بهداشت: واکسن، مجوز خروج از کشور به هر مقصدی است، واکسیناسیون کنکوری ها از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری بهترین وبلاگ، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه کمیسیون بهداشت مجلس و در جمع بهترین وبلاگ، با اشاره به وجود هماهنگی خوب بین نمایندگان کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت اضافه کرد: در این جلسه در رابطه با برنامه های وزارت بهداشت برای آینده، دوستان صحبت هایی داشتند و تذکراتی دادند.

وی در ادامه در مورد شرایط واکسیناسیون گفت: خوشبختانه توانسته ایم مقدار فراوان واکسن را با مساعدت رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور وارد کشور کنیم و ما امروز 38 میلیون دُز واکسن تزریق نموده ایم.

وزیر بهداشت با بیان این که قرار است وعده به مردم ندهیم و از کار های صورت گرفته به مردم بگوییم، اضافه کرد: تا خاتمه تیر ماه تنها 5 میلیون دُز واکسن تزریق شده بود که این مقدار از مرداد و شهریور حدود 33 میلیون دُز واکسن تزریق شده و امیدواریم این مقدار را تا خاتمه شهریور به 50 میلیون دُز برسانیم.

آقای عین اللهی گفت: خبر خوب دیگر این است که ما رتبه دوم مقدار واکسیناسیون در هفته را در جهان بدست آورده ایم، رتبه اول را کشور آلمان با تزریق 6 میلیون دُز در هفته دارد و بعد از آن کشور ما با تزریق 5 میلیون دُز واکسن در هفته رتبه دوم را بدست آورده است.

وی توضیح داد: امیدواریم این هفته بتوانیم رکورد آلمان را هم بزنیم و بالای 6 میلیون دُز در هفته داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: از خبر های مهم دیگر این است که از هفته آینده برای 17 ساله هایی که قرار است کنکور دهند، با واکسن های خاصی که برای زیر 18 ساله ها وارد نموده ایم واکسینه خواهیم کرد و دیگر برای کنکور مسئله ای از این لحاظ نخواهیم داشت.

آقای عین اللهی اضافه کرد: بزودی تمامی افرادی که خواستار خروج از کشور هستند باید حتماً دو دُز واکسن را تزریق نموده باشند و در برگشت هم کسانی که واکسن تزریق ننموده اند باید آزمایش پی سی آر منفی داشته باشند و مبادی ورودی و خروجی کشور برای جلوگیری از موج بعدی کرونا برای ما اهمیت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "وزیر بهداشت: واکسن، مجوز خروج از کشور به هر مقصدی است، واکسیناسیون کنکوری ها از هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: واکسن، مجوز خروج از کشور به هر مقصدی است، واکسیناسیون کنکوری ها از هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید