پزشکان و پرستاران در محیط های درمانی چگونه لباس بپوشند؟

به گزارش بهترین وبلاگ، آیین نامه اخلاق حرفه ای سازمان نظام پزشکی در فصل دوازدهم با عنوان پوشش حرفه ای در محیط های بالینی، ضوابط نحوه پوشش حرفه مندان پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی را تشریح نموده است.

پزشکان و پرستاران در محیط های درمانی چگونه لباس بپوشند؟

به گزارش بهترین وبلاگ، در ماده 111 آیین نامه اخلاق حرفه ای سازمان نظام پزشکی اعلام شده که شاغلان حِرَف پزشکی و وابسته در انتخاب و رعایت پوشش حرفه ای علاوه بر رعایت مقررات عمومی کشور، مکلفند پوششی را انتخاب نمایند که هم شأن و حرمت حرفه مندان پزشکی را حفظ کند و احترام به این حرفه را برانگیزد و هم آرامش و اعتماد دریافت نمایندگان خدمات پزشکی را موجب گردد و همچنین از انتقال عفونت ها جلوگیری و ایمنی خود حرفه مندان و بیماران را حفظ کند.

بر اساس ماده 112 این آیین نامه ضروری است در زمان ارائه خدمت به دریافت نمایندگان و بیماران، از لباس های ساده و تمیز و بدون تصاویر، علائم نامتعارف تبلیغاتی و حاوی پیغام استفاده گردد. در عین حال طبق ماده 113 آیین نامه اخلاق حرفه ای سازمان نظام پزشکی، شاغلان حِرَف پزشکی و وابسته موظفند ضابطه محیط های بالینی را در پوشیدن لباس فرم جلو بسته رعایت نمایند.

در ماده 114 این آیین نامه هم آمده است که شاغلان حِرَف پزشکی و وابسته، در خارج از محیط هایی که اسکراب (روپوش های پزشکی و جراحی) جزو ضوابط نیست، نباید اسکراب بر تن داشته باشند و یا باید آن را با روپوش سفید بپوشند. همچنین طبق ماده 115 این آیین نامه در محیط ارایه خدمات باید کارت شناسایی عکس دار در محل قابل رویت همگانی روی لباس نصب گردد.

در ماده 116 آیین نامه اخلاق حرفه ای سازمان نظام پزشکی نیز اعلام شده است که نباید از پوششی استفاده گردد که در روند ارائه خدمات سلامت تداخل ایجاد کند. در محیط بالینی نباید پوششی روی لباس فرم پوشیده گردد که مزاحم کار بالینی باشد.

بر اساس ماده 117 این آیین نامه اعلام شده است که شاغلان حِرَف پزشکی و وابسته، باید در محیط ارائه خدمت بدون آرایش و زیورآلات متعارف باشند.

همچنین طبق ماده 118 آیین نامه اخلاق حرفه ای سازمان نظام پزشکی، ضروری است شاغلان حِرَف پزشکی و وابسته، برای حفظ هرچه بیشتر سلامت بیماران، بهداشت فردی را در ابعاد مختلف آن رعایت نمایند از جمله اینکه ناخن ها باید کوتاه، تمیز و فاقد ناخن مصنوعی باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پزشکان و پرستاران در محیط های درمانی چگونه لباس بپوشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان و پرستاران در محیط های درمانی چگونه لباس بپوشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید