چگونه پس زمینه تار را برای تماس های ویدئویی فیس تایم در iOS 15 فعال کنیم

به گزارش بهترین وبلاگ، نسخه های نو iOS 15 و iPadOS 15 شامل پیشرفت های بزرگی در اپلیکیشن FaceTime هستند. از جمله می توان به تماس های صوتی ایزوله و تار کردن پس زمینه در تماس های ویدئویی مشابه دیگر نرم افزارهای تماس تصویری مانند زوم اشاره نمود.

چگونه پس زمینه تار را برای تماس های ویدئویی فیس تایم در iOS 15 فعال کنیم

ما در این مطلب می خواهیم نشان بدهیم چگونه با استفاده از مود Portrait در دوربین آیفون و آیپد، ویژگی پس زمینه تار را برای فیس تایم فعال کنیم.

نسخه بتای عمومی iOS 15 و iPadOS 15 منتشر شدند و شما با نصب آن ها می توانید نوترین ویژگی های این سیستم عامل را از نزدیک آنالیز کنید. ما پیش تر نصب بتای عمومی و بتای توسعه دهنده iOS 15 و iPadOS 15 را روی آیفون و آیپد آموزش دادیم.

پس از نصب این نسخه ها، سریعا خواهید توانست در تماس های فیس تایم از ویژگی پس زمینه تار یا مود پرتره بهره ببرید.

برای انجام این کار دو روش وجود دارد. روش نخست، با استفاده از مرکز کنترل (Control Center) آیفون یا آیپد و روش دوم در خود نرم افزار FaceTime است. ما ابتدا سراغ روش دوم می رویم که اجازه می دهد شما بیشترین استفاده را ببرید.

با استفاده از اپلیکیشن FaceTime

ابتدا یک تماس ویدئویی با شخصی که می خواهید را در فیس تایم روی آیفون یا آیپد شروع و بعد مراحل زیر را دنبال کنید:

1- روی پنجره ای که شما را نشان می دهد؛ ضربه بزنید پنجره عظیم تر گردد.

2- روی کلید Portrait در بالا گوشه سمت چپ ضربه بزنید.

به همین سادگی می بینید که پس زمینه تماس ویدئویی شما تار نشان داده می گردد و جلوه بهتری پیدا می نماید.

با استفاده از مرکز کنترل (Control Center)

برای استفاده از مود پرتره در برنامه FaceTime به وسیله مرکز کنترل iOS، ابتدا یک تماس ویدئویی را روی آیفون یا آیپد در فیس تایم شروع و بعد مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برای باز کردن Control Center، صفحه را از گوشه بالا سمت راست به پایین سوایپ کنید.

2- روی کلید Video Effects بزنید.

3- روی کلید Portrait ضربه بزنید.

وقتی مود پرتره در فیس تایم فعال می گردد و شاهد پس زمینه تار در تماس ویدئویی هستید؛ باز به همین دو روش می توانید مود پرتره را غیرفعال و تماس خود را به شرایط گذشته برگردانید.

همین طور، از روش اول می توان برای فعال کردن مود پرتره فیس تایم در دستگاه های مک استفاده کرد.

البته، توجه داشته باشید که برای استفاده از این ویژگی حتما باید دستگاهی داشته باشید که از مود پرتره پشتیبانی کند (آیفون و آیپد با تراشه A12 Bionic و بعدتر یا M1 Mac).

iOS 15 و iPadOS 15 پاییز می آیند

نهایتا این دو سیستم عامل اپل در فصل پاییز برای همه کاربران به صورت عمومی منتشر خواهند شد و دانلود و نصب آن ها روی همه دستگاه های سازگار رایگان خواهد بود.

اکنون، نسخه های بتای عمومی این دو سیستم عامل در دسترس است و هر کاربری می تواند آن ها را نصب کند ولی احتمالا با اشکالات و باگ هایی همراه خواهند بود که مخصوص حالت توسعه دهنده و تست ویژگی های نو است.

شایان ذکر است که از نسخه بتای عمومی iOS 15 و iPadOS 15 بهره ببرید و در هنگام تماس تصویری فیس تایم با شخص دیگری باشید که از iOS یا iPadOS 14 استفاده می نماید؛ باز او قادر به تماشا پس زمینه تار و حالت پرتره خواهد بود.

منبع: یک پزشک

به "چگونه پس زمینه تار را برای تماس های ویدئویی فیس تایم در iOS 15 فعال کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پس زمینه تار را برای تماس های ویدئویی فیس تایم در iOS 15 فعال کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید