از نبوغ دوبین آیفون تا آب مایع در مریخ؛ بهترین های علم و تکنولوژی

به گزارش بهترین وبلاگ، اگر فرصت پیگیری خبرها و اتفاقات مهم دنیای علم و تکنولوژی را ندارید، می توانید گلچینی از مهم ترین اخبار و بهترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای علم و تکنولوژی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین های علم و تکنولوژی، هر هفته 10 خبر، مقاله و ویدیوی مهم و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از نبوغ دوبین آیفون تا آب مایع در مریخ؛ بهترین های علم و تکنولوژی

آیفون 13 مینی اپل؛ جعبه گشایی، بررسی و مقایسه با نسل قبلی

اگر پیگیر اخبار محصولات اپل بوده اید، حتما از انتقاداتی که درباره باتری ضعیف و مسائل دیگر آیفون 12 مینی وجود داشت خبردار هستید. اپل در آیفون 13 مینی تلاش کرده که این خطاها و مسائل طراحی را کمتر کند و تا حد قابل قبولی هم در این کار پیروز بوده. آیفون 13 مینی نه تنها به لطف A15 بایونیک از قدرت پردازشی بهتری برخوردار است، بلکه به کمک همین چیپست مصرف باتری را هم بهتر از نسل قبل کنترل می کند. قیمت آیفون 13 مینی از حدود 26 میلیون تومان شروع می شود، هر چند که مثل تمام آیفون های دیگر تلاطم قیمتی زیادی را تجربه خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با این گوشی حتما ویدیوی جعبه گشایی و بررسی آیفون 13 مینی را تماشا کنید.

جعبه گشایی و نگاه اولیه به گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو

برخلاف اپل که امسال تغییر خاصی در آیفون هایش پدید نیاورد، گوگل با معرفی پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از تحولات بسیار بزرگی در گوشی های پرچم دارش پرده برداشت؛ چه طراحی ظاهری و چه سخت افزار که امسال قدرتمندتر از همیشه پا به میدان رقابت گذاشته است. پیکسل 6 از نمایشگر 6.4 اینچی با رزولوشن FHD+ و رفرش ریت 90 هرتز بهره می برد. ولی گوگل برای مدل پرو از نمایشگر 6.7 اینچی با رزولوشن QHD+ و رفرش ریت 120 هرتز استفاده کرده تا کیفیت بیشتری را به شما ارائه کند. بیشتر از این توضیح نمی دهیم. ویدیو را تماشا کنید تا با بهترین ویژگی های آخرین نسل از گوشی های گوگل بیشتر آشنا شوید.

متاورس؛ انقلاب در آینده یا پروژه ای شکست خورده؟

متاورس قرار است دنیایی مجازی باشد که افراد می توانند با استفاده از هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به صورت یک آواتار وارد آن شوند. در این دنیای مجازی امکان کار، تفریح و آموزش فراهم خواهد بود و بسکمک از فعالیت هایی که در دنیای واقعی انجام می شود، در این دنیای نو هم به صورت مجازی وجود خواهند داشت. نگرانی های حریم خصوصی یک طرف، سابقه نه چندان خوب فیسبوک در محافظت از داده های کاربران هم از طرف دیگر چالش هایی هستند که گردانندگان متاورس در آینده نزدیک باید برای آن ها چاره جویی کنند. در این ویدیو، نگاهی کوتاه و سریع به این پروژه، اهداف آن و چشم اندازی که در آینده ترسیم می کند داشته ایم.

بررسی و مقایسه اپل واچ سری 7؛ کمی بهتر از نسل قبلی

بالاخره اپل واچ سری 7 از راه رسید و موقعیتی پیش آمد که نگاه نزدیک و دقیقی به نوترین ساعت هوشمند اپل داشته باشیم. در این ویدیو ضمن جعبه گشایی اپل واچ، نکات مثبت و منفی نسل هفت را بررسی کرده و این ساعت را با نسل های قبلی مقایسه خواهیم کرد. درست مانند نسل قبل، ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 هم در دو مدل تولید شده است، اما این بار با مقدار های 41 و 45 میلی متری. طراحی بدنه اپل واچ سری 7 نسبت به نسل قبل تفاوت چندانی نداشته هر چند که نمایشگر بزرگ تر و کم حاشیه تر شده است. ضمناً با وجود تغییر ابعاد نمایشگر همچنان می توانید بند نسل های قبلی را برای اپل واچ نو هم استفاده کنید.

دانشمندان 13 میلیارد سال نوری دورتر از زمین چیزی غیرمنتظره کشف کردند

در کشفی غیرمنتظره دانشمندان در یک کهکشان دوردست از دوران اولیه کیهان که حدود 13 میلیارد سال نوری با زمین فاصله دارد، پیروز به شناسایی مولکول های آب شدند. دانشمندان پیروز شدند در این کهکشان دوردست که در فاصله 12.88 میلیارد سال نوری از ما واقع شده است، آب کشف کنند. این دورترین تشخیص مولکول H2O در یک کهکشان ستاره ساز و جامع ترین نگاه به گاز مولکولی در اوایل شکل گیری کیهان است. مطالعه کهکشان های دوردست به دانشمندان نشان می دهد که چه تعداد ستاره در حال شکل گیری هستند و گاز در کهکشان های اولیه با چه سرعتی به ستاره تبدیل شده است. با مشاهده این کهکشان ها دانشمندان می توانند مدل های خود از دنیا اولیه را بهبود ببخشند و خواص آن را دقیق تر معین کنند.

مریخ نورد پشتکار نشانه های حضور آب را در سنگ های لایه ای مریخ به تصویر کشید

کاوشگر پشتکار (Perseverance) ناسا به تازگی چند عکس زیبا از سنگ های لایه بندی شده در کف دهانه جزرو مریخ گرفته است که اعضای تیم مأموریت دو نمونه از آن ها را به اشتراک گذاشتند. تیم مأموریت در یک به روزرسانی از قول مریخ نورد پشتکار نوشتند: به این لایه های مجذوب کننده نگاه کنید. من ابزار سایشگر خود را بیرون می آورم تا به درون آن ها نگاهی بیندازم. سنگ های لایه ای مانند این اغلب در حضور آب شکل می گیرند و می توانند سرنخ هایی درباره شرایط محیطی آن ها در گذشته داشته باشند. بیایید ببینیم آیا این گونه خواهد بود یا خیر؟

پیکسل 6 پرو در تست DxOMark آیفون 13 را پشت سر گذاشت

پیکسل 6 پرو که گوگل آن را با تمرکز بر کیفیت عکاسی و فیلم برداری راهی بازار کرد، توانست عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد و در تست DxOMark در جمع 10 گوشی برتر قرار بگیرد. در توضیحات مربوط به بررسی پیکسل 6 پرو آمده است که این گوشی توانسته در تمام شرایط نوری، جزئیات را به خوبی حفظ کند، تصاویر را با گستره دینامیکی خوبی ثبت کند و در نمایش بافت ها هم عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارد و حتی از سوژه ها در فواصل دورتر هم تصاویر خوبی ثبت کند. عملکرد پیکسل 6 پرو در این زمینه آن قدر خوب بوده که این گوشی حتی در نمایش جزئیات توانست از آیفون 13 پرو مکس و هواوی P50 پرو هم عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد.

اولین تصاویر واقعی گلکسی S22 اولترا منتشر شد

سامسونگ فقط چند ماه دیگر از گوشی های سری گلکسی S22 رونمایی خواهد کرد و به لطف انتشار گزارش های مختلف، تقریبا تمام معینات این گوشی ها فاش شده است. در این میان، ساعاتی قبل اولین عکس های واقعی گوشی گلکسی S22 اولترا منتشر شد که زوایای مختلف این گوشی را نشان می دهند. روی هم رفته جزئیات موجود در این عکس ها مطابق با رندرهای منتشر شده هستند. بر اساس این تصاویر، ضخامت بدنه این گوشی نسبتا بالاست که با توجه به قرارگیری قلم S Pen در آن، چنین چیزی کاملا طبیعی است. در پنل پشتی هم با برخلاف نسل قبلی دیگر با برجستگی ماژول دوربین روبه رو نیستیم ولی مانند S21 اولترا باید انتظار بهره گیری از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری را داشته باشیم.

نبوغ نهفته در آرایش مثلثی دوربین آیفون؛ راز پیروزی اپل

در رابطه با مثلثی بودن ماژول دوربین مدل های پرو 3 نسل اخیر آیفون حدس و گمان های زیادی مطرح شده است. در این زمینه کمبود فضا نقش مهمی ایفا نمی کند زیرا در سال 2019 که اولین مدل های آیفون مجهز به دوربین سه گانه معرفی شدند، این گوشی ها مانند هواوی P30 پرو یا گلکسی S10 می توانستند با ماژول دوربین عمودی یا افقی به دست کاربران برسند. اپل برای ارائه بهترین تجربه کاربری، به نکات ریز متعددی توجه نشان می دهد. به عنوان مثال بدون نیاز به فعال کردن گزینه خاصی، حالت شب برای عکاسی فعال می شود. البته در این میان، این شرکت گاهی اوقات به جای کاربران تصمیم های پرحاشیه ای را اتخاذ می کند و مثلا می توانیم به کاهش سرعت آیفون های قدیمی برای افزایش عمر باتری اشاره کنیم.

هوشمندترین شهرهای دنیا؛ 7 شهر پیشرفته با فناوری های نوین

ظهور شهرهای هوشمند گام بعدی بشر در توسعه فناوری های نوین است که در مقیاسی بزرگ رخ خواهد داد. بسکمک از شهرهای فعلی در حال حرکت به سوی هوشمند شدن هستند، اما تعدادی از شهرهای بزرگ و شناخته شده دنیا همین حالا هم بسکمک از فناوری های موجود را برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان به کار گرفته اند که به همین دلیل می توان آن ها را هوشمندترین شهرهای دنیا نامید. بنابراین، در این مطلب مقصود ما از شهر هوشمند، تصویری که فیلم های علمی-تخیلی ارائه می کنند نیست، بلکه استفاده شهرها از فناوری های پیشرفته و هوشمند است.

برای دسترسی به نوترین اخبار، مقاله ها و ویدیوها به بخش علم و تکنولوژی بهترین وبلاگ مگ سر بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از نبوغ دوبین آیفون تا آب مایع در مریخ؛ بهترین های علم و تکنولوژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از نبوغ دوبین آیفون تا آب مایع در مریخ؛ بهترین های علم و تکنولوژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید