کشف جسد بغچه پیچ 500 ساله در کشور پرو

به گزارش بهترین وبلاگ، به تازگی مقبره ای 500ساله متعلق به فردی از فرهنگ ایچما در منطقۀ آنکون در نزدیکی لیما مرکز کشور پرو کشف شده است. این کشف در جریان حفاری های مربوط به شبکۀ توزیع گاز رخ داد.

کشف جسد بغچه پیچ 500 ساله در کشور پرو

به گزارش فرادید، فرهنگ ایچما در حدود 1100 میلادی در درۀ رودخانۀ لورین شکل گرفت و تا 400 سال بعد که در فرهنگ اینکا جذب شد، تداوم داشت. مقبره ای که به تازگی کشف شده به دورۀ متاخر این فرهنگ یعنی قرن پازدهم میلادی مربوط است.

نکتۀ جالب توجه در این مقبره این است که جسد فرد ابتدا در یک پوشش پارچه ای پیچیده شده و سپس طناب پیچ شده و در گودال گور قرار داده شده است. شکل طناب پیچ کردن این کیسه نیز از الگو هایی هندسی پیروی می نماید. هدف این شیوۀ تدفین حفاظت بهتر از جسد بوده است.

در کنار بغچۀ حاوی جسد، تعدادی پیشکش های تدفینی از جمله ظروف سفالی و برگ های خشک گیاه یِربا نیز یافت شده است. این گیاه در بسیاری از فرهنگ های آمریکایی برای ساخت نوشیدنی های سرشار از کافئین به کار می رفت.

این اکتشاف به وسیله باستان شناسان شرکت گاز کالیدا اجرا شده است. این شرکت در جریان حفاری های خود برای نصب لوله های گاز تا کنون حدود 1700 اثر باستانی مختلف را کشف نموده که این جسد بغچه پیچ تازه ترین آن ها است.

منبع: فرارو

به "کشف جسد بغچه پیچ 500 ساله در کشور پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جسد بغچه پیچ 500 ساله در کشور پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید