گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش شمس و مولانا که در خوی برگزار گردید

به گزارش بهترین وبلاگ، ایرنا/ این خبر پیرامون گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش شمس و مولانا که در خوی برگزار گردید، برای شما نگارش شده است.

گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش شمس و مولانا که در خوی برگزار گردید

سید عزت الله ضرغامی در همایش شمس و مولانا که در شهر خوی برگزار گردید، با بیان اینکه امروز دشمن در پی برخورد با نقاط قوت ماست و باید با اتحاد در مقابل دشمنان بایستیم، افزود: در جلسات و نشست ها حرف های عمیق و راهگشا برای حل مسائل و ایجاد اتحاد زده می گردد و خروجی آنها می تواند در ایجاد وحدت بسیار مطلوب باشد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید نمود: امروز کشور ما احتیاج به دیدگاه شهید مطهری در کتاب علل گرایش به مادی گری دارد و باید طبق گفته های شهید مطهری، ریشه ها پیدا گردد.

ضرغامی ادامه داد: باید ریشه یابی کنیم که چرا بعضی وقت ها بچه های ما و آدم های معتقد ما که متعلق به همین آب و خاک هستند، یک دفعه از یک جایی به جای دیگر می رسند، آن را باید حل کنیم؛ اینها بچه های ما هستند.

وی اظهار کرد: خیلی از کسانی که مبلغ دین شده اند، لسان قوم را ندارند؛ نه اعتقاد دارند نه بلد هستند. البته این افراد اگر دیگری کار می نماید او را زیر آماج انواع تهمت ها قرار می دهند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: نگاه حکمت آمیز یعنی برویم ریشه ها را پیدا کنیم و آنها را حل کنیم.

ضرغامی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم برای تبلیغ دین با ستاره پرست ها، ماه پرست و دیگر کفار نشسته و با آنان صحبت میکرد، ادامه داد: اگر مسئول فرهنگی یک شب با کسانی که کفر می گویند، بنشیند و با آنان حرف بزند چنان پرونده ای برایش درست می نمایند که وقت نکند برود با دیگر گروهها جلسه بگذارد.

وی اظهار کرد: همه باید باور کنیم که اصول و راه برطرف مسائل در این حوزه، طبق حکمت شمس و مولانا همین است و بزرگان ما هم آن را قبول دارند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری با اشاره به اینکه زندگی مرید و مرادی مولانا و شمس در زندگی انسانها بی بدیل است، افزود: مولانا تحت تاثیر شخصیت شمس، 62 هزار بیت شعر سروده که البته این اشعار در بالاترین سطح از نظر شعری و محتوایی قرار گرفته است.

ضرغامی گفت: البته شخصیت شمس مجهول مانده است هرچند شخصیت بی بدیلی به لحاظ عرفانی و حکمت است.

وی با انتقاد از بعضی نگاه ها به عرفان و تعبیر کردن از آن به عنوان گوشه گیری و انزوا افزود: به عقیده حضرت امام، حضور موثر در اجتماع و عرفان دو روی یک سکه هستند.

ضرغامی با اشاره به اینکه شمس و خوی روی هم تاثیر متقابل دارند، اظهار کرد: خوی شایستگی میزبانی از شخصیت والایی مثل شمس را داشته است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بعلاوه با اشاره به بازدید خود از یادمان شمس ادامه داد: در این بازدید مسائل را مشاهده کردم و امیدواریم با استفاده از بودجه استانی و ملی آنطور که شایسته است، این پروژه را به اتمام برسانیم.

ضرغامی در این همایش بعلاوه از شخصیت اسفندیار قره باغی، خواننده فقید سرود آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو تجلیل کرد.

منبع: همگردی

به "گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش شمس و مولانا که در خوی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفته های وزیر میراث فرهنگی کشور در همایش شمس و مولانا که در خوی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید