گلگشت در موزه آوا و نواها شیراز

به گزارش بهترین وبلاگ، خبرنگاران: منزل تاریخی منطقی نژاد اولین موزه موسیقی است که در فارس افتتاح شده است در موزه آواها و نواها ، بیوگرافی هر هنرمند بزرگ موسیقی با عکس و یک نمونه صوتی از کارهای وی به مخاطب و بازدیدکنندگان ، جهانگردان ارائه می شود همچنین نکته جالب توجه اینکه از هنرمندان بزرگ جهان غرب نیز از باروک تا مدرنیسم هر کدام تصویر و صدا گردآوری شده است .

گلگشت در موزه آوا و نواها شیراز

منازل تاریخی در شیراز که امروز مورد تهاجم و تخریب واقع شده است به عنوان آثار تاریخی تبدیل به موزه هایی شده است که تاریخچه هایی از گذشته دور و نزدیک را به نمایش گذاشته است.

علی ناجی تهیه کننده و کارگردان مستند موزه آوا و نواهادر مورد اهمیت تولید مستند خانه ها و موزه های تاریخی به بهترین وبلاگ گفت:ابتدا باید در مورد موزه و تاریخچه آن و مکان آنها که در خانه های تاریخی ایجاد می گردد صحبت کرد .موزه موسیقی آواها و نواها در شیراز به منظور ایجاد مرکز علمی تاریخی و موسیقیایی در افتتاح شد.

قسمت اصلی این موزه به اتاق شنیداری، دیداری و آرشیو صوتی و تصویری اختصاص یافته و بخش های دیگر شامل گالری ساز، گالری اسناد و دست نوشته های استادان موسیقی کارگاه ساخت ساز سنتی، تالار موسیقی ملل، مرکز آموزش موسیقی، مخزن نگهداری، اتاق کنفرانس، استودیو ضبط موسیقی و ….

این تهیه کننده و کارگردان ادامه داد :آرشیو موزه آواها و نواها بیش از 1000 ساعت ظرفیت سرویس دهی دارد که به 10/000 ساعت افزایش پیدا خواهد کرد و این مهم برای تاریخچه هنر موسیقی فاخر شیراز، فارس و کشور یک گنجینه است .

وی گفت ؛ مجموعه ای که در این خانه تعریف شده، مجموعه نفیسی از رادیوهای قدیمی (رادیوهای نفتی) و … می باشد. همچنین این موزه شامل معرفی دست ساخت های موزه موسیقی شامل سازهای سنتی و معرفی آنها و نیز ارایه خدمات بانک اطلاعاتی موسیقی سنتی می باشد. منزل تاریخی منطقی نژاد اولین موزه موسیقی است که در فارس افتتاح شده است در موزه آواها و نواها ، بیوگرافی هر هنرمند بزرگ موسیقی با عکس و یک نمونه صوتی از کارهای وی به مخاطب و بازدیدکنندگان ، جهانگردان ارائه می گردد همچنین نکته جالب توجه اینکه از هنرمندان بزرگ جهان غرب نیز از باروک تا مدرنیسم هر کدام تصویر و صدا گردآوری شده است .

این کارگردان ادامه داد ؛ خانه تاریخی منطقی نژاد متعلق به اواخر دوره قاجاریه می باشد که متعلق به یک بازرگان شیرازی بوده است.این خانه در سال 1352 به شماره 1490 در فهرست آثارهای ایران به ثبت رسید.

ناجی ادامه داد ؛ فیلم در فرمت full HD تهیه گشت و سعی شده به جز موزه خانه تاریخی منطقی نژاد نیز نماد اصلی فیلم واقع گردد .یک هفته تصویر برداری و عکاسی در این موزه تاریخی 30 دقیقه خروجی کار را آماده پخش تلویزیونی کرد .

گفتنی است فیلم مستند موزه آوا و نواها که بارها از شبکه های صدا و سیما در جشنواره های مختلف به نمایش در آمده و جوایز ارزنده ای را به خود اختصاص داده است با عوامل زیر ساخته شده است:فیلمنامه ، تهیه کننده و کارگردان؛ علی ناجی ،تصویر برداران : محمدرضا ملکی ، امین شریفی ،تدوین و صدا گذاری : مهدی خرم دل ،گفتار متن ؛ مریم محمدیان در شرکت فیلمسازی ناجی هنرسال 1391ساخته شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "گلگشت در موزه آوا و نواها شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلگشت در موزه آوا و نواها شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید