5 نیازی که ایرانی ها را به کشور های همسایه می کشاند

به گزارش بهترین وبلاگ، کمبود واکسن کرونا، سفرهای تفریحی و سیاحتی، آزمون های بین المللی و ویزای آمریکا، کانادا و... باعث شده تا ایرانی ها در سال های اخیر بیشترین سفر را به خارج از کشور برای رفع کردن این نوع از نیازهایشان انجام دهند.

5 نیازی که ایرانی ها را به کشور های همسایه می کشاند

به گزارش بهترین وبلاگ، باتوجه به کاهش مسافرت های خارجی ایرانی ها به دلیل همه گیری ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، اما چند ماهی است که به دلیل عرضه کردن واکسن کرونا برای مسافران ایرانی در کشورهایی، چون ارمنستان، ترکیه، عربستان و روسیه مرز ها باز شده و اندازه سفر های ایرانیان هم افزایش یافته است.

علاوه بر بحث واکسن که به دلیل کمبود و فرایند کندش در ایران تور های گردشگری را به راه انداخته، چند سالی است که اعمال بعضی تحریم ها و بعلاوه محدودیت ها باعث شده تا ایرانی ها به فکر مسافرت های خارج از کشور بیفتند که در ادامه به آن ها پرداخته شده است.

واکسن کرونا

واکسن کرونا که از مهم ترین احتیاج های های انسان در این برهه از زمان است، کندی و غیرشفاف بودن جریان واکسیناسیون در کشور باعث شده تا عده بسیاری از ایرانی ها به جهت دریافت واکسن، راهی ارمنستان شوند و رایگان واکسینه شوند.

البته تزریق دو دز و اقامت 10 روزه در ارمنستان مبلغ تور را افزایش داده که بااین حال بازهم بر تمایل بعضی ایرانی ها برای تزریق واکسن نمی کاهد.

به همین دلیل سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک گفته که از ابتدای تیر امسال تا سرانجام روز گذشته، 14 هزار و چهار نفر به ارمنستان سفر کردند که 10 هزار و 93 نفر آنان از مرز زمینی نوردوز در استان آذربایجان شرقی به سمت این کشور مسافرت کردند.

لطیفی افزود: از این تعداد 10 هزار و 93 نفر از مرز زمینی نوردوز در استان آذربایجان شرقی به سمت این کشور حرکت نموده اند. در این مدت 35 پرواز هم از فرودگاه امام (ره)، سه هزار و 911 مسافر را به مقصد ارمنستان منتقل نموده است.

ویزای آمریکا و کانادا

علاوه بر اینکه استان متحده آمریکا و کانادا در ایران سفارت ندارند، روابط دیپلماتیک ایران با این دو کشور هم قطع شده است. از همین رو هر کسی که از داخل ایران قصد سفر یا مهاجرت به آمریکا را داشته باشد، باید راهی کشوری دیگر در همسایگی ایران گردد.

از جمله کشور هایی که ایرانی ها برای گرفتن ویزا به آنجا سفر می نمایند، می توان به ترکیه، گرجستان، ارمنستان و در دوره ای امارات و حالا پاکستان اشاره نمود.

البته سه نوع سفارت غیررسمی ایرانی هم در آمریکا و کانادا فعالیت می نمایند که از یک گفتمان و یک دسته روایت خاص پیروی می نمایند. بااین حال مورداعتمادترین کشور ها برای اخذ ویزای این دو کشور همان ترکیه، گرجستان و ... هستند.

سفر به قصد سرگرمی

طبیعتا بسیاری از سفرها هم در حوزه گردشگری واقع شده است. کشورهایی همانند ترکیه، امارات حتی ارمنستان، گرجستان و آذربایجان جذابیت هایی دارند که توجه ایرانیان را جلب می نماید.

برگزاری کنسرت ها های خوانندگان ایرانی در کنار جذابیت های سرگرمیی، تاریخی و محیطی باعث شده که ایرانیان زیادی سالانه به این کشورها سفر نمایند.

طبیعتا بعضی ممنوعیت ها در داخل ایران هم در افزایش این سفرها موثر بوده است.

اما مسئله دیگر افزایش مهاجرت ایرانیان به این کشورهاست. بسیاری از ایرانیان خود یا اقوامشان در این به ترکیه، امارات و ... مهاجرت و یا اینکه ملکی در این کشورها خریداری نموده اند. این مورد هم تاثیر زیادی در افزایش سفرها و رفت و آمد به این کشورها داشته است.

آزمون های بین المللی

در سال های اخیر تغییر قوانین، تحریم ها، افزایش شیوع کرونا و مسائل دیگر باعث شده تا ایرانی ها برای گرفتن بعضی مدارک بین المللی نظیر تافل، آیلتس، GMAT یا CFA به کشور های همسایه بفرایند. یکی از محبوب ترین مقاصد این سفر ها دبی بود که با لغو سفر های بدون ویزا اقبالش کم شد و در سال های گذشته ترکیه، ارمنستان و گرجستان جایش را گرفته اند.

فروردین امسال سازمان سنجش و آموزش کشور گفت که به دلیل افزایش شیوع کرونا در کشور، برگزاری آزمون های بین الملل و بعلاوه آزمون الکترونیکی زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) در دوره 159 لغو شده است.

بر اساس اعلام این سازمان، با هماهنگی به عمل آمده با موسسات ETS و IDP تمامی آزمون ­های Life, IELTS, GRE Subject, TOEFL, GRE General, Skills, UKVI مورد اشاره در ایران از 11 آوریل 2021 برابر با 22 فروردین ماه 1400 تا اطلاع ثانوی برگزاری نخواهد شد.

منبع: فرارو

به "5 نیازی که ایرانی ها را به کشور های همسایه می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نیازی که ایرانی ها را به کشور های همسایه می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید