8 توصیه به آنها که چشم شان می سوزد

به گزارش بهترین وبلاگ، تا به حال برایتان پیش آمده که در خاتمه فعالیت های روزانه تان احساس کنید چشم تان خسته شده و بدجوری می سوزد؟ برای رهایی از این مشکل چه کار نموده اید؟ اگر کاری انجام نداد ه اید و راه حل مناسبی هم برای حل این مساله بلد نیستید، این مقاله را خوب بخوانید.

8 توصیه به آنها که چشم شان می سوزد

8 توصیه به آنها که چشم شان می سوزد

تا به حال برایتان پیش آمده که در خاتمه فعالیت های روزانه تان احساس کنید چشم تان خسته شده و بدجوری می سوزد؟ برای رهایی از این مشکل چه کار نموده اید؟ اگر کاری انجام نداد ه اید و راه حل مناسبی هم برای حل این مساله بلد نیستید، این مقاله را خوب بخوانید.

اشک فقط وسیله ای برای ابراز احساسات و دفع هیجان و ناراحتی نیست. اشک حاوی آنزیم هایی است که میکروارگانیسم های ساکن در چشم را خنثی می نماید و سبب محافظت چشم در برابر گرد و غبار و آلودگی می گردد.

وجود اشک برای حفظ سلامت چشم ها ضروری است. وقتی که ما در طول روز به مدت طولانی در معرض هوای آلوده قرار می گیریم یا ساعت ها جلوی تلویزیون می نشینیم یا با کامپیوتر کار می کنیم، کارکرد مجاری فراورینماینده اشک در چشم ما مختل می گردد و اشک به مقدار لازم در چشم فراوری نمی گردد و در نتیجه این خشکی، چشم مان دچار سوزش و خستگی می گردد.

راه چاره چیست؟

برای این که بتوانید بهتر با خستگی و سوزش و خشکی چشم هایتان مبارزه کنید، 8 راه چاره به تان پیشنهاد می کنیم:

1 کف دست هایتان را خوب به هم بمالید تا کاملا گرم شوند. روی یک جایگاه بنشینید، آرنج خود را روی میز قرار دهید و کف دست خود را به شکل یک کاسه درآورید. حالا انتهای کف دست تان (استخوان پایین شست) را روی استخوان گونه قرار دهید و دست تان را که به شکل کاسه درآورده اید روی چشم تان بگذارید.

2 چند نفس عمیق بکشید و با حرکت دست ماهیچه های اطراف چشم تان را ماساژ دهید. چند بار دست تان را از روی چشم تان بردارید و دوباره آن را به حالت اولیه برگردانید تا با کم و زیاد شدن نور، مجاری اشک چشم تان تحریک شوند و آغاز به فراوری اشک نمایند.

3 چشم تان را ببندید و با انگشت های سبابه و میانی هر دو دست آغاز به ماساژ دادن اطراف چشم خود از میان ابروها تا شقیقه از بالا و پایین چشم کنید.

4 اگر از لنزهای طبی یا آرایشی استفاده می کنید حتما به تاریخ انقضای آن توجه داشته باشید و بعد از برگشتن به منزل بلافاصله آنها را از چشم تان خارج کنید و با مایع مخصوص بشویید.

5 به هیچ وجه از عینک های آفتابی نامناسب و غیراستاندارد استفاده نکنید.

6 هروقت که از شر هوای آلوده بیرون خلاص می شوید و به خانه برمی شد، چشمان تان را با قطره های استریل چشمی شستشو دهید. اگر هم در خانه قطره مخصوص ندارید، می توانید با پنبه و آب جوش چشمان تان را بشویید.

7 بیشتر از نیم ساعت به طور مداوم با کامپیوتر کار نکنید یا تلویزیون نگاه نکنید. اگر نمی توانید، حداقل هر نیم ساعت یک بار به مدت 5 دقیقه چشم تان را از صفحه تلویزیون یا مانیتور کامپیوتر برگردانید.

8 برای برطرف خستگی چشم های تان می توانید نیم ساعت قبل از خواب، چشم های تان را ببندید و چند حلقه خیار روی آنها قرار دهید.

اگر تمام این کارها را کردید و باز هم سوزش چشم دست از سرتان برنداشت، حتما به چشم پزشک مراجعه کنید.

منبع: http://www.salamat.com

منبع: راسخون

به "8 توصیه به آنها که چشم شان می سوزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 توصیه به آنها که چشم شان می سوزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید