انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در قزاقستان برگزار می شود

به گزارش بهترین وبلاگ، رئیس جمهور موقت قزاقستان کاظم جومارت توکایف اظهار داشت که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در روز سه شنبه 9 ژوئن در این کشور برگزار خواهد شد.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در قزاقستان برگزار می شود

به گزارش گروه بین الملل بهترین وبلاگ به نقل از رویترز، توکایف 65ساله در پیامی تلویزیونی با اشاره به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری گفت: به منظور تضمین امنیت اجتماعی و سیاسی، حرکت به سمت آینده و مواجهه با وظایف توسعه اقتصادی و اجتماعی لازم است که هر گونه بی ثباتی را در کشور از بین ببریم.

توکایف رئیس سابق مجلس نمایندگان قزاقستان ماه گذشته در پی استعفای ناگهانی نورسلطان نظربایف که به مدت سه دهه ریاست این کشور را به عهده داشت به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب شد.

با وجود این، نظربایف 78ساله همچنان قدرت خود را به عنوان رهبر ملی، رئیس شورای امنیت و رئیس حزب حاکم نور اوتان بر این کشور 18میلیون نفری ادامه خواهد داد.

دختر ارشد نورسلطان نظربایف با استعفای کاظم جومارت توکایف به دلیل انتخاب به عنوان رئیس جمهور موقت، از تاریخ 19 مارس ریاست سنای این کشور را به عهده گرفته است.

تحلیل گران دختر ارشد نظربایف را به عنوان یک رئیس جمهور بالقوه در نظر می گیرند که ممکن است روزی به این مقام برسد. توکایف هنوز درباره نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار نظری نکرده هرچند در محافل سیاسی صحبتهایی جدی در این باره وجود دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در قزاقستان برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در قزاقستان برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید