خبرنگاران تدوین برنامه جامع جهش فراوری در بخش کشاورزی استان بوشهر لازم است

به گزارش بهترین وبلاگ، بوشهر- خبرنگاران- استاندار بوشهر برضروت تدوین برنامه جامع جهش فراوری در بخش کشاورزی با موضوع سازمان جهاد کشاورزی تاکید نمود.

خبرنگاران تدوین برنامه جامع جهش فراوری در بخش کشاورزی استان بوشهر لازم است

عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست با مدیران بخش کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال اضافه نمود: یکی از حوزه های مهم این استان برای جهش در فراوری، بخش کشاورزی است و باید با یک برنامه جامع در این راستا حرکت کرد.

وی اضافه نمود: مدیران مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در استان برای تحقق شعار جهش فراوری، باید آستین ها را بالا بزنند و با شهامت و حساسیت ویژه در این زمینه تصمیم گیری نمایند.

استاندار بوشهر بر سرعت بخشی در اجرای طرح های اشتغالزایی و فراوریی در بخش کشاورزی تاکید نمود و گفت: یکی از راه های جهش فراوری در بخش کشاورزی تنوع بخشی به محصولات فراوریی کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال 98 بیشترین رشد در بین همه بخش های مالی این استان به میزان 7 درصد مربوط به بخش کشاورزی است که با این تجربه آماده جهش فراوری است.

محمد تقی منوچهری اضافه نمود: بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش ها به لحاظ شرایط خاص اقلیمی و الزاماتی که برای فراوری احتیاج دارد خاص است و انتظار می رود با اختصاص اعتبار و تسهیلات ویژه در سال جهش فراوری این رشد و افزایش آن همچنان ادامه داشته باشد.

وی بیان نمود: سال گذشته 62 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات به 102 واحد فراوریی برای برطرف موانع فراوری و رونق بخش کشاورزی اختصاص پرداخت شد که این میزان تسهیلات نقشی مهم در فعال سازی واحدهای فراوریی کشاورزی راکد در این استان داشته است.

منوچهری با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در رونق بخش کشاورزی اضافه نمود: سال گذشته یکهزار و 869 فقره تسهیلات به میزان 195 میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی به بخش کشاورزی استان اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات سه هزار و 23 شغل در بخش های مختلف کشاورزی در استان بوشهر ایجاد شد.

وی یادآور شد: در 2 سال گذشته تسهیلات خوبی در قالب اشتغال روستایی و عشایری در سال 97 و تسهیلات بند الف تبصره 18 در سال 98 پرداخت و باعث رونق بخش کشاورزی شده است.

منوچهری اضافه نمود: انتظار می رود امسال نیز با اختصاص تسهیلات مناسب به بخش کشاورزی شاهد جهش فراوری در زیربخش های مختلف کشاورزی باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به شعار جهش فراوری تامین نهاده های لازم از جمله کود، سم، آفت کش، مکمل های دام و طیور، واکسن و سایر موارد و الزامات دیگر بخش کشاورزی از جمله سیاست های این سازمان در امسال است.

منوچهری تاکید نمود: با توجه به شعار سال باید با انجام کار 10 برابری فراوری را به جایی برسانیم که هم در زندگی کشاورز و مردم تاثیرگذار باشد و با افزایش فراوری علاوه بر رونق بازار داخلی زمینه صادرات و ارزآوری نیز برای کشور فراهم گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تدوین برنامه جامع جهش فراوری در بخش کشاورزی استان بوشهر لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تدوین برنامه جامع جهش فراوری در بخش کشاورزی استان بوشهر لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید