سن منطقه فسیلی مراغه مشخص خواهد شد

به گزارش بهترین وبلاگ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه از انجام مطالعات و برگزاری بعضی کارگاه ها برای مشخص سن منطقه فسیلی مراغه اطلاع داد.

سن منطقه فسیلی مراغه مشخص خواهد شد

به گزارش ایسنا، غلامرضا زارع در جمع بهترین وبلاگ به اهمیت مرکز فسیل شناسی ایران اشاره نمود و گفت: برای معین سن منطقه فسیلی مراغه در یک سال اخیر، دو کارگاه بین المللی با حضور محققان 6 کشور خارجی برگزار و سه مطالعه بین المللی صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: بعلاوه هشت سایت تحقیقاتی در منطقه فسیلی این شهرستان با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی حفاری شده که حاصل آن استخراج 4000 قطعه فسیل بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: هم اکنون نیز 30 لایه مختلف فسیلی در منطقه اثر طبیعی ملی و 60 لایه فسیلی نیز در سایر منطقه ها مراغه کشف شده و برای حفاری و تحقیقات علمی و پژوهشی در این منطقه ها نیازمند تخصیص بودجه و اعتبار هستیم.

زارع با اشاره به راه اندازی موزه فسیل مراغه ادامه داد: این موزه تاریخ طبیعی و توریستی با بیش از 400 قطعه فسیل کشف شده در این منطقه، پذیرای علاقمندان دیرینه شناسی بوده و در طول امسال پذیرای حدود 5000 توریست بوده است.

وی با اشاره به شروع احداث مرکز تحقیقات فسیل شناسی مراغه از سال 86 گفت: این مرکز با زیربنای بیش از 8100 متر مربع و حدود 42 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده با 50 درصد پیشرفت فیزیکی، چشم انتظار تخصیص بودجه لازم برای تکمیل و بهره برداری کامل است.

منطقه فسیلی مراغه که به عنوان بهشت فسیل ایران و خاورمیانه شناخته شده یکی از مهمترین مراکز برای انجام پژوهش های دیرینه شناسی و محلی مناسب برای انجام تحقیقات در زمینه فسیل شناسی از سوی محققان داخلی و خارجی است.

منبع: همگردی

به "سن منطقه فسیلی مراغه مشخص خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سن منطقه فسیلی مراغه مشخص خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید