طرز تهیه کمپوت زردآلو خانگی درسته و هسته جدا

به گزارش بهترین وبلاگ، از آنجایی که عمر نگهداری میوه زردآلو بسیار کوتاه است به شما توصیه می کنیم کمپوت این میوه پرخاصیت را تهیه کنید و تا مدت ها از مزیت های آن بهره بگیرید. برای درمان یبوست، تب، بیماری های پوستی، کم خونی، سلامت قلب، نرمال کردن کلسترول خون، کاهش وزن و درمان ده ها بیماری دیگر می توانید از این میوه خوشمزه بهره بگیرید. طرز تهیه کمپوت زردآلو با هسته و درسته، بدون هسته در شیشه قابل تهیه و نگهداری است؛ با ما همراه باشید.

طرز تهیه کمپوت زردآلو خانگی درسته و هسته جدا

طرز تهیه کمپوت زردآلو خانگی

مواد لازم
زردآلویک کیلوگرم
شکر300 گرم
آب 3 لیوان
آب لیمو تازهیک قاشق غذاخوری
زعفران دم نمودهیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کمپوت زردآلو در شیشه

  • در قدم اول به خرید میوه زردآلو توجه داشته باشید. اگر زردآلو خیلی رسیده و له باشد کمپوت خوبی آماده نمی گردد و نتیجه نهایی شما بیشتر شبیه مارمالاد و مربا می گردد. امر دیگر که باید در حین خرید به آن توجه گردد طعم و مزه زردآلو است. اگر خیلی اهل شیرینی نیستید می توانید از زردآلو تقریباً نارس که مزه آن به ترشی می زند بهره ببرید. این انتخاب با شکر کم و مقداری آب لیمو یک کمپوت ملس را برای شما فراهم می نماید.
  • بعد از خرید زردآلو نوبت به آماده سازی ظروف شما می رسد. باید ظرف های شیشه ای در آهنی تهیه کنید و به خوبی آن را با آب جوش به مدت یک ساعت بجوشانید تا استریل گردد. دلیل انتخاب درب های آهنی پرس شدن آن ها و ماندگاری بالاتر کمپوت است. شما می توانید برای استریل کردن شیشه ها آن ها را در ماشین ظرف شویی نیز قرار دهید و فرایند شستشوی آن را دنبال کنید. اگر شیشه های شما کثیف باشد امکان کپک زد و رشد میکروب داخل کمپوت شما وجود دارد.
  • در این مرحله باید زردآلوها را شسته و آن ها را به دو نیم تقسیم کنید و هسته آن را جدا کنید. البته اگر می خواهید بدون دردسر کمپوت خوشمزه شما خورده گردد. در بعضی از دستورها به منظور تزئین دسر از کمپوت زردآلو با هسته آن بدون اینکه آن را دونیم نمایند استفاده می نمایند. شما می توانید این فرایند را به دو شکل متفاوت انجام دهید که این امر به سلیقه و احتیاج شما بستگی دارد.
  • شما می توانید شربت و میوه زردآلو را در ابتدا پخته کنید و سپس آن را داخل شیشه بریزید و فرایند پرس کردن درب شیشه ها را دنبال کنید. برای این منظور باید شکر و آب را ترکیب کنید و به آن اجازه دهید به خوبی قوام بیاید. سپس می توانید در صورت تمایل مقداری زعفران دم نموده به آن اضافه کنید. اکنون زمان اضافه کردن زردآلوها رسیده است. این را به یاد داشته باشید که این مدت زمان نباید بیشتر از یک ربع باشد زیرا زردآلو میوه نرمی است و به سرعت له می گردد و به جای کمپوت شما صاحب مارمالاد زردآلو می شوید.
  • بعد از آماده شدن شربت و پختن زردآلو می توانید آن ها را داخل شیشه ریخته و در آب در حال جوش به مدت ده دقیقه قرار دهید. بعد از سرد شدن شیشه ها را به صورت برعکس روی پیشخوان آشپزخانه روی یک دستمال قرار دهید تا به خوبی درب آن محکم گردد.
  • شما می توانید فرایند آماده سازی کمپوت را از همان ابتدا داخل ظرف شیشه ای روی اجاق گاز دنبال کنید. برای این منظور زردآلوها را داخل شیشه ها بریزید و بخش خالی شیشه را با آب و شکری که شیرینی آن را از قبل تست نموده اید پرکنید. اکنون درب شیشه ها را ببندید. این را به این داشته باشید که خیلی درب شیشه ها را محکم نکنید زیرا سبب ترک برداشتن شیشه به دلیل فشار زیاد هوا می گردد. اکنون به مدت نیم ساعت در آب جوش به زردآلوها اجازه پختن دهید. کمپوت شما بعد از نیم ساعت آماده است و می توانید تا مدت ها از آن داخل یخچال نگهداری کنید.

نکته: در طرز تهیه کمپوت زردآلو با هسته، بعضی افراد هسته های آن را جدا ننموده و به صورت درسته می پزند که تفاوتی با روش گفته شده ندارد!

سخن آخر

میوه زردآلو به وفور در فصل تابستان یافت می گردد اما ازآنجایی که عمر این میوه بسیار کوتاه است، قابلیت نگهداری آن در طولانی مدت مقدور نیست؛ شما می توانید این میوه پرخاصیت را خشک شده و شبیه برگه زردآلو یا همان قیسی زردآلو، یا شبیه مارمالاد و لواشک زردآلو و مربای زردآلو نگهداری کنید.

اما از همه بهتر آماده سازی این میوه شبیه کمپوت است که بدون شک همه اعضای خانواده از این دسر خوشمزه استقبال می نمایند؛ نظر شما چیست؟

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه کمپوت زردآلو خانگی درسته و هسته جدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کمپوت زردآلو خانگی درسته و هسته جدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید