عراق، هفت ویژگی نخست وزیر جدید از نگاه حکیم

به گزارش بهترین وبلاگ، رهبر جریان حکمت ملی عراق، هفت ویژگی را که به گفته وی نخست وزیر جدید باید آن را دارا باشد، بیان نمود.

عراق، هفت ویژگی نخست وزیر جدید از نگاه حکیم

به گزارش گروه بین الملل بهترین وبلاگ به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم ویژگی های نخست وزیر آینده را این گونه برشمرد: مستقل بودن، پاکدستی، وفاداری و اخلاص به عراق، شخصیت غیر مناقشه برانگیز، عدم ارتکاب جرمی در حق مردم، برخورداری از مقبولیت و پایگاه مردمی، داشتن برنامه روشن دولتی.

رهبر جریان حکمت ملی با اشاره به اینکه نخست وزیر آینده باید صفات یاد شده را داشته باشد، تاکید کرد: در غیر این صورت، مسئولیت نخست وزیر آینده سخت خواهد بود و نمی تواند به آرمان ها و خواسته های ملت جامه عمل بپوشاند و ما همچنان در چرخه اختلافات و بگومگوها باقی خواهیم ماند.

آماده باش حشد الشعبی در برابر حمله احتمالی آمریکا

خبر دیگر اینکه یک منبع امنیتی عراقی در گفت وگو با شبکه السومریه تصریح کرده بود که نیروهای حشد الشعبی برای مقابله با هر نوع حمله یا اقدام احتمالی آمریکا به حال آماده باش کامل درآمدند.

وائل الرکابی تحلیلگر سیاسی عراقی در این باره به پایگاه اینترنتی المعلومه گفت که هدف آمریکا از هر نوع حمله به حشد الشعبی، تحت الشعاع قراردادن رهکردهای مرجعیت و پیروزی سیاسی آن در صحنه عراق است.

وی اضافه نمود که آمریکا در همین چارچوب، تروریست های خود را به عراق بازگردانده و می کوشد با استفاده از گروه تروریستی وهابی داعش و هدف قراردادن حشد الشعبی، در عراق ناامنی ایجاد کند.

الرکابی شرح داد که آمریکا به خاطر عصبانیت از پیروزی های حشد الشعبی در زمینه در هم کوبیدن تروریسم در عراق می کوشد گروه های تروریستی را دوباره به این کشور بازگرداند.

وی خاطر نشان کرد که به همین دلیل، آمریکا به بحران سیاسی در عراق دامن زده و کوشید از اعتراضات مردمی به عنوان ابزاری برای ایجاد اختلافات و درگیری های داخلی در عراق استفاده کند تا مردم را از موضوع بازگشت داعش منحرف کند.

این تحلیلگر سیاسی عراقی یادآور شد، فتوای مرجعیت درباره تشکیل حشد الشعبی و پیروزی این گروه بر تروریسم در عراق، آمریکا را واداشت تا برای تحت الشعاع قراردادن این فتوا و پیروزی، اقدام به بحران سازی در عراق و توطئه چینی برای تجزیه ای این کشور کند.

الرکابی گفت که هر نوع اصلاحات در عراق به ضرر منافع آمریکاست و به همین دلیل در صورت تحقق اصلاحات در این کشور، واشنگتن حتما اقدام به حمایت بیشتر از عملیات تروریستی داعش در عراق و حمله به حشدشعبی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، هفت ویژگی نخست وزیر جدید از نگاه حکیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، هفت ویژگی نخست وزیر جدید از نگاه حکیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید