کنفرانس ژنو و احتمال کاهش یاری های بین المللی به افغانستان

به گزارش بهترین وبلاگ، در حالی که فقر و ناامنی در افغانستان افزایش یافته است، بعضی منابع گزارش داده اند که به احتمال بسیار یاری های بین المللی در کنفرانس ژنو برای افغانستان کاهش خواهد یافت.

کنفرانس ژنو و احتمال کاهش یاری های بین المللی به افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای بهترین وبلاگ، منابعی به خبرگزاری رویترز گفته اند که در کنفرانس ژنو به احتمال بسیار یاری های بین المللی برای افغانستان کاهش خواهد یافت.

این منابع افزودند که حامیان بین المللی در کنفرانس ژنو به احتمال بسیار به افغانستان خواهند گفت که این کشور یاری های کمتری دریافت خواهد نمود و شرایط اهدای این یاری ها سخت تر و مدت زمان آن نیز کوتاهتر خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی بهترین وبلاگ بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته این منابع، آمریکا نیز که بیشترین یاری اقتصادی را در اختیار افغانستان می گذارد نیز بطور قابل توجهی یاری های خود را کاهش خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکا محتمل است که یاری ها را به نصف کاهش دهد بلکه همچنان امکان دارد چرخه چهارساله تعهداتش نسبت به افغانستان را از چهار به فقط یک سال کاهش دهد.

دو منبع دیگر به رویترز گفته اند که سایر اعضای ناتو از جمله انگلیس و فرانسه نیز درحال آنالیز کاهش تعهدات و یاری های خود به افغانستان هستند و استرالیا میخواهد تا 30 درصد یاری هایش را کاهش دهد.

لازم به ذکر است که تا به امروز ده ها کشور و سازمان های بین المللی هر چهار سال یک بار در کنفرانسی گردهم می آمدند تا به میلیاردها دلار یاری به افغانستان که تقریبا سه-چهارم بودجه این کشور را تأمین می نماید، متعهد شوند.

این یاری ها عمدتا به صندوق بازسازی افغانستان، که یک صندوق تحت مدیریت بانک دنیای است و برنامه های اقتصادی مهم را در افغانستان مدیریت می نماید، سپرده می گردد.

چهار سال پیش در کنفرانس بروکسل، حامیان اقتصادی افغانستان، 15.2میلیارد دلار یاری را از سال 2017 تا 2020 وعده دادند که معادل 3.8 میلیارد دلار در سال است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کنفرانس ژنو و احتمال کاهش یاری های بین المللی به افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانس ژنو و احتمال کاهش یاری های بین المللی به افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید