اعتراضات در لندن علیه لایحه افزایش قدرت سرکوب پلیس

به گزارش بهترین وبلاگ، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با پخش تصاویر زنده ای از شروع اعتراضات گسترده مردم لندن علیه لایحه افزایش قدرت سرکوب پلیس اطلاع داد.

اعتراضات در لندن علیه لایحه افزایش قدرت سرکوب پلیس

بر اساس اعلام این خبرگزاری، معترضان لندنی هم اکنون با شعار لایحه را نابود کنید به افزایش قدرت پلیس در سرکوب اعتراضات مردم در این کشور در حال اعتراض هستند.

اعتراضات به لایحه مذکور نخستین بار در 21 ماه مارس امسال میلادی برگزار گردید.

امروز و طی ساعات آینده نیز قرار است تظاهرات مشابهی در شهر بریستول برگزار گردد.

معترضان مخالف لایحه جدیدی هستند که به پلیس اختیارات بیشتری برای سرکوب اعتراضات مردم می دهد.

هم اکنون پیش نویس این لایحه برای تصویب نهایی به مجلس انگلیس ارائه شده است.

پلیس بریستول پیشتر و به دنبال درگیری با مردم این شهر در تظاهرات اعتراض آمیز مشابهی ادعا نموده بود که معترضان درخواست ها برای پیروی از محدودیت های مشخص شده به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا را نادیده گرفتند و به همین دلیل با آنها برخورد شده است!

لازم به ذکر است که در پی اعتراضات گسترده هفته های گذشته مردم بریستول به لایحه دولت برای افزایش اختیارات پلیس جهت سرکوب تظاهرات مردم، بوریس جانسون نخست وزیر این کشور در سخنانی اعتراضات مردمی را غیر قابل قبول توصیف نموده بود!

این لایحه از آنجا حساسیت شهروندان انگلیسی را برانگیخته است که برخورد خشونت آمیز پلیس لندن با یک مراسم شب زنده داری به مناسبت یادبود سارا اویرارد مقتول در روز سیزدهم مارس به خشم و انتقاد گسترده از نحوه برخورد پلیس با شهروندان انجامید.

گفته می گردد که در پرونده جنجالی آدم ربایی و قتل سارا اویرارد یک مأمور پلیس متهم شناخته شده و همین باعث شده است که موضوع خشونت علیه زنان و دختران بار دیگر با واکنش های تند و خشم آلودی همراه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعتراضات در لندن علیه لایحه افزایش قدرت سرکوب پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات در لندن علیه لایحه افزایش قدرت سرکوب پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید