مدیران مدارس، گواهی صلاحیت و شایستگی حرفه ای دریافت می نمایند
به گزارش بهترین وبلاگ، تهران- خبرنگاران- مشاور و جانشین وزیر در ستاد راهبردی مدرسه محوری با اشاره به این که مدیران مدارس گواهی صلاحیت و شایستگی حرفه ای دریافت می کنند، گفت: این کار در راستای تحقق سیاست مدرسه محوری و تفویض اختیار و هم چنین اجرای سند تحول بنیادین صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار بهترین وبلاگ از آموزش و پرورش، فریبرز حمیدی روز دوشنبه با بیان این مطلب اضافه کرد: نظام سنجش و توسعه شایستگی های حرفه ای مدیران، در سال تحصیلی جاری در هفت استان کشور اجرا و نتایج آن تا انتها مرداد ماه استخراج و اعلام می گردد و در انتها گواهی صلاحیت حرفه ای در 5 سطح و همچنین نیم رخ و کارنامه شایستگی به مدیران ارائه می گردد. این گواهی نشان می دهد مدیر در چه سطحی قرار گرفته است و باید در چه دوره های آموزشی شرکت کند.
وی توضیح داد: توانمندسازی مدیران مدارس، ایجاد روحیه خودباوری و خوداتکایی در مدیران، ایجاد فضای رقابتی با هدف شناسایی افراد مستعد و با انگیزه، زمینه سازی برای دست یابی به استانداردهای آموزشی و تضمین کیفیت از اهداف خروجی اجرای نظام سنجش و توسعه شایستگی های حرفه ای مدیران مدارس است.
مشاور و جانشین وزیر در ستاد راهبردی مدرسه محوری با بیان این که مدرسه، محیط سازمان یافته و هدفمند است تا رشد فرد به گونه ای مدیریت گردد تا فرد برای زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی آماده گردد، گفت: ساز و کارهای مناسب این هدف باید مهیا گردد که از مدرسه شروع می گردد. اگر مدرسه توانمندی تحت مدیریت توانمند داشته باشیم، زیرساخت جامعه صالح را خواهیم داشت. این موضوع در سند تحول بنیادین آمده است.
حمیدی یادآور شد: به وسیله محورهای آموزش و توانمندسازی مدرسه، ارزیابی و تضمین کیفیت در مدرسه و انتخاب و انتصاب مدیران مدرسه ما به تحقق مدرسه صالح می رسیم تا بتوانیم هر مدرسه را جلوه عینی تعلیم و تربیت بدانیم.
مشاور و جانشین وزیر در ستاد راهبردی مدرسه محوری در انتها گفت: چارچوب هایی را در نظام سنجش شایستگی ها استخراج کردیم که شایستگی های عمومی و حرفه ای مدیران مدارس را می سنجند. در بخش شایستگی های حرفه ای مولفه هایی چون شایستگی های دانشی، ارتباطی و مدیریت منابع گنجانده شده است .
به بیان وی، احتیاجسنجی، مطالعه اسناد بالادستی، مصاحبه با خبرگان، طراحی مدل شایستگی حرفه ای مدیران، تهیه و تدوین برنامه توسعه شایستگی های مدیران، تهیه ابزارها و آزمون های مورد احتیاج، معین مکان استقرار برنامه، آموزش ارزیاب ها، طراحی و استقرار سامانه، اعلام فراخوان و تایید نهایی، انجام آزمون های عمومی و تحلیل رفتاری، اجرای ارزیابی توسط ارزیابان و در نهایت ارائه یک نیمرخ شایستگی، فرایندهای سنجش صلاحیت های حرفه ای مدیران مدارس هستند .
علمی*9294*1485
منبع: ایرنا