موتورهای نو ایران خودرو در راه ، موتور کراس اوور ایران خودرو چیست؟

به گزارش بهترین وبلاگ، مدیرعامل شرکت ایپکو از اجرای پروژه تطبیق موتور سه سیلندر با پلت فرم محصول کراس اوور ایران خودرو اطلاع داد.

موتورهای نو ایران خودرو در راه ، موتور کراس اوور ایران خودرو چیست؟

بهترین وبلاگ - مهدی رجبعلی مدیرعامل شرکت ایپکو گفت: روی پلتفرم خودروی تارا، از موتورهایی که در حال ارتقا هستند، استفاده خواهد شد.

موتور توربوی EF7 پلاس نیز برای پلتفرم خودروی کراس اوور که از محصولات آینده ایران خودرو به شمار می رود، در نظر گرفته شده است. خانواده موتور سه سیلندر نیز در حال تطبیق بر روی این پلت فرم است.

فراوری موتورهای به روز با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر

وی با اشاره به نقشه راه توسعه موتورهای گروه صنعتی ایران خودرو، سه گام را در راستای تحقق اهداف این نقشه راه برشمرد و عنوان نمود: گام اول، کاهش شمارگان موتورهای قدیمی است که از یک سال و نیم پیش شروع شده و سال جاری نیز ادامه دارد.

گام دوم، افزایش شمارگان در موتورهای به روزتری است که مصرف سوخت و آلایندگی کمتر و فناوری بالاتری دارند، در کنار آن موتورهای موجود توسعه داده شده و به تبع آن، طرح XU7 پلاس تعریف شد که در مرحله فراوری انبوه قرار گرفته است.

در این موتور بهبود مصرف سوخت و ارتقای سطح آلایندگی را شاهد هستیم.

تعریف طرح موتور EF7 پلاس

وی با اشاره به تعریف طرح موتور EF7 پلاس به وسیله ایران خودرو، اعلام کرد: تمامی خانواده این موتور در حال ارتقا بوده و موتور اول و دوم آن تا انتها سال جاری به بهره برداری می رسد.

فراوری انبوه موتور سوم نیز به سال 1401 موکول می گردد. مدیرعامل شرکت ایپکو، با بیان این که طرح TU5 پلاس بهره برداری و بر روی خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو نصب شده است.

او این اقدام را در راستای گام های میان مدت ایران خودرو در حوزه ارتقای موتور دانست.

موتورهای سه سیلندر جایگزین موتورهای فعلی خواهند شد؟

وی گفت گام سوم و بلند مدت ایران خودرو در حوزه موتور، جایگزینی نسل تازه خانواده موتور ایران خودرو است که سمبل اصلی آن موتور سه سیلندر است.

در این گام، ارتقای اصلی اتفاق خواهد افتاد و از نسل حاضر موتورها عبور نموده و به نسل های تازهی می رسیم که در حال توسعه بوده و جایگزین موتورهای حاضر خواهد شد.

جزئیات فنی موتور سه سیلندر / امکان استفاده سایپا از موتور سه سیلندر ایران خودرو
موتور سه سیلندر یک لیتری ایران خودرو چیست؟ / همراه مشخصات کامل فنی
مسائل موتور EF7 / مقایسه موتور EF7 با TU5
خانواده موتور EF7 در دست توسعه
تست و آنالیز میتسوبیشی میراژ در ایران و آنالیز موتور آن
منبع: بیت ران

به "موتورهای نو ایران خودرو در راه ، موتور کراس اوور ایران خودرو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورهای نو ایران خودرو در راه ، موتور کراس اوور ایران خودرو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید