هوآوی در صندلی دوم تولیدکننده های برتر چیپ های گوشی های هوشمند نهاده شد

به گزارش بهترین وبلاگ، هوآوی از فراوری پردازنده گوشی های هوشمند در سه ماهه نخست 2020 نسبت به سامسونگ، اپل و مدیاتک درآمد بیشتری کسب نموده است.

هوآوی در صندلی دوم تولیدکننده های برتر چیپ های گوشی های هوشمند نهاده شد

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی موسسه Strategy Analytics منتشر شده، درآمد بازار جهانی پردازنده موبایل های هوشمند در فصل اول امسال میلادی در حال رشد بوده است. البته انتظار می رفت که شیوع ویروس کرونا منجر به کم شدن درآمد این بازار جهانی گردد. اما آمارهای Strategy Analytics نشان می دهند که درآمد فراوریکنندگان این بازار 6 درصد افزایش داشته و به 4.7 میلیارد دلار در سال 2020 رسیده است. براساس این گزارش، شرکت های کوالکام، هوآوی های سیلیکون (Huawei HiSilicon)، اپل، سامسونگ و مدیاتک پنج فراوریکننده برتر چیپ برای گوشی های هوشمند در 3ماهه اول سال 2020 به شمار می آیند. در حالی که کوالکام با 40 درصد از مجموع درآمد یادشده صندلی نخست را دارد، Huawei HiSilicon پیروز شده با کسب 20 درصد از این درآمد در صندلی دوم و بالاتر از اپل قرار بگیرد.

هوآوی های سیلیکون هم چنان در صندلی دوم

نکته جالب این گزارش، هوآوی های سیلیکون است. با وجود فشارهای قابل توجه برای کاهش سرعت رشد هوآوی در حوزه های مختلف، HiSilicon همچنان در میان 5 فراوریکننده برتر پردازنده موبایل حضور دارد.

درآمدزایی پردازنده های پرچم دار 5G در نیمه دوم سال 2020

گزارش Strategy Analytics با نگاهی به میزان فراوری و ارسال چیپ های حافظه به خریداران ادعا می نماید که در مدت مشابه، در زمینه فروش چیپ های حافظه هم رشد قابل ملاحظه ای انجام شده است. این مرجع می افزاید: برخلاف کاهش عرضه گوشی های هوشمند به بازار در دوران شیوع ویروس کووید 19، بازار پردازنده های مخصوص گوشی های هوشمند، رشد درآمد چشم گیری را تجربه نموده است؛ رشد درآمدی که ناشی از بیشتر بودن میانگین قیمت فروش پردازنده های 5G است. حالا خیلی از فراوریکنندگان پردازنده های موبایل، استراتژی شان را از فراوری پردازنده پرچم دار 4G به 5G تغییر داده اند. این در حالی است که 4G هم چنان در بازار گوشی های میان رده و پایین رده عملکرد خوبی دارد.

بر اساس گزارش Strategy Analytics، تقریبا تمام فراوریکنندگان پردازنده برای گوشی های هوشمند، تمرکزشان را روی پردازنده های 5G گذاشته اند. به گفته این موسسه، پردازنده های پرچم دار 5G در نیمه دوم سال 2020 رشد درآمدزایی را برای شرکت های فراوریکننده به همراه خواهند داشت.

منبع: جام جم آنلاین

به "هوآوی در صندلی دوم تولیدکننده های برتر چیپ های گوشی های هوشمند نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوآوی در صندلی دوم تولیدکننده های برتر چیپ های گوشی های هوشمند نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید